Forum > Demolåtar

Cykeln - Lukten av ett lyckligt liv (v2 med Marre på kör)

<< < (6/10) > >>

Harmonica mike:
Ok,you asked for it.. :D

Drar igång husqarnan och förbereder fällning av Orsa furan..

Nähä nä..Jag fick stänga av den direkt :( B)

Riktigt bra detta Stefan.Maria kompletterar alstret bra.Finns inget att såga på i denna.Inte ens nagelfilen kommer till användning.Möjligen ett bladmått på nån sång stämma som inte synkar hundra."Lukten av ett lyckligt liv",där sliter det pytte lite men då är det med ett mycket tunt bladmått som referensram..Som helhet sitter låten som en räkmacka.

Visst finns det lite reggae takter i denna,därav min Marley liknelse..

F-n vilken låt!

Skitbra!

En av dina bästa i mina öron,den hamnar bredvid dina andra topp alster i min cykel mapp.

Mvh
Micael

Ola:
Hej Cykeln
skön låt och eget sound lite sent 80 tal vibbar/Dileva  :)
luftig ljudbild passar som handen i handsken jag diggar.
det enda som slog mig var
ska det inte vara tvättmaskin i början?
får en helt annan mening i refrängen då på ett coolt sätt  :D
eller ja,, vad vet jag

mvh

Marruschkka:
Cykeln:Vilken fin mix du fick till av stämmorna, det var ju lite solo-lir på några..haha..det tacker vi för :P

Väldigt kul låt att sjunga på, jag tycker texten är underbar, med substans, sen är det helsköna harmer att glida runt i..i lite afro-reggae-stil så där :D

Micael:Tack du, visst är den bra den här låten,text och låtkonstnär är ju  den här mannen, kul med originalitet!

Guran: Tackar jag oxå, gräsklipparen..jaaa..kanske det.. kul tanke..men det får Stefan Cykeln avgöra, texten är kanon som den nu är;)

/Marr

Lådan:
Nu ligger denna snart på ipoden.
Som sagt, vad kostar ett exemplar av skivan?:) :wub:

cykeln:
Harmonica
Tack Micael, kul att läsa dina ord. Frikostig som vanligt md omdömen och positiv
Kul att du gillar låten - det är trots all teknik det som är det viktiga - bullen i bullen så att säga!

Guran
80-tal och DiLeva? OK!
Kul att du diggar!
Du har poäng i din textanalys där - Bra! Textens ursprung var nog bara att just diskmaskinen paja

Marre
Tack snälla du - och stort tacka för din snabba och förnämliga insats!

Lådan
Stort att ligga på någons ipod - Tack!
Skivan...eh... har några som kanske skulle samsas med denna på en ep typ. Annars har jag hört att fildelning är populärt  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion