Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Sunshine
mahan:
Tjou Freddy!
Tar en ny invinkling till låten, snortajt!
Skulle trummorna vara lite mer involverade i låten så skulle detta sitta tajt!
Så kolla trummorna, särskilt i chorusdelen, lite variation skulle ge låten lyft!
Fanken av snygg röst du har...... LIKEIT!
Så skallom dessom!
h. johan
Leif:
Tjena Freddy!
Skön låt det här! Snygga melodier. Tycker sången låter bra, så testa att höja den till att börja med, så får vi se hur det låter sen...det blir ju lättare att höra vilka ställen som behöver ändras då om inte annat. Jag får en känsla av "Anathema" (skivan: Judgement) här med och det är f-n inte fel det! Grymt gött solo med. Skulle dock vilja ha lite mer klarhet/klang där för att plocka fram det lite mer. Annars har du ju redan fått till dig en hel del bra feedback av dem andra redan, så jag får kanske återkomma mer på nästa version. Du har iaf en väldigt bra grej på gång här, så jobba på! Det kommer säkert att bli enormt bra sen!
Tack för delgivningen!
Yllet:
Ösigt...
Tycker nog att kompgitarren är väl dov, och det får gärna va mer bett i den. Kanske kan testa att skära den runt 200hz med ett brett q-värde för att lämna mer plats för sång o bas som behöver detta utrymmet mer. (eventuellt öka runt 5khz och uppåt, efter kompressorn), Sen kan du även testa att öka attacktiden på kompressorn.
I refrängen blir det extra tydligt att kompguran tar för stor plats och sången hamnar bakom "täcket". Lika dant med sången, den är för lowmiddig nu och smälter inte in i ljudbilden i refrängen. Jag hade nog skurit den mellan 120-350 hz för o få den "i låten", sen kanske du kan testa o lägga nått fett stereodelay på refrängen.
I sticket runt 2:16 låter det konstigt, om det är överkomprimerat/limiterat (detta återkommer även i slutet), eller annat slask som kommit med vet jag inte.
Annars tycker jag kaggen och basen funkar bra. Snyggt gurasolo efter 3 min.
/Jon
P.S Oj jag hade visst redan skrivit på denna låten, aja men nu får du 2 saker. Det där med den middiga kompguran visade sig i alla fall vara sant :) D.S
freddy:
Jaså, denna har fått liv igen. Skoj! :)
Många låtar som ska återdonas, men så donar man med nya rackare istället. Men jag ska ta och jobba mer på denna, har tänkt på det länge. :)
Tack för fina ord, kritik och nyttiga tips. Återkommer...
stajo:
hade missat denna.
Riktigt snyggt intro. Kalas gitarrsolo också :).
sången borde skäras fram lite mer, sedan har du något annat i samma frekvens som gör att din karaktär i rösten liksom försvinner.
du har också problem med s-, k-, st-ljud som sticker lite i sångspåret.
Tycker det är en bra låt men gitarrerna är lite på hela tiden. Fram med lite dynamik som fanns i inledningen.
/S
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida