Forum > Färdiga produktioner
Perrra feat. djonas - Givet grillning på stranden
perrra:
--- Citat från: equality skrivet 08.07.2008, 11:16:33 ---Hi, hi, bra! Kul! Marcolio möter Ugglas melodisinne eller nåt. Ruggigt, digitalt perfekt och i den bearbetningen har de-essern mejat ner diskanten på din sångröst, lite synd. En skitsak och förmodligen en smal sak att fixa. Körerna och den studsiga synthen är jättesnygga. Att du kan sjunga visste jag sen förut. Text och melodi sprudlar av vitalitet och glädje. Smittsamt! Tack för att du inte gjorde nån tonartshöjning på sista refrängen. Skicka till alla kommersiella radiostationer och P4-stationer. En given sommarplåga!
--- Slut citat ---
tack som fasen.. Jag kände för denna låten direkt när jag skrev den också faktiskt.
Men jag har ju hållt på den med tanke på att jag inväntar fortfarande svar från skivbolaget :blink:
Men dissar dom mig, dissar jag dom.. så äre ;)
Kenta K:
Haha! Fan vilken rolig låt :rolleyes:
Sånn happy happy hela världen leker!
Tänker direkt på dom där som var med i melodifestivalen. Fasen heter dom. Dom där "Upp o hoppa ligg inte o dra dig!" ...
Fast du är bättre hehe.
Go låt, skulle passa bra på en "hits 4 kids" skiva. (om du byter ut vissa ord) :wub:
Bra. ;)
perrra:
Tack som fan alla.. vilka sköna kommentarer ;)
Iallafall.. bumpar denna ..
Nu la jag ut den FÄRDIGA versionen som ja gjort klart idag.. mixat, mastrat och lagt dit djonas alla guror så allt ligger i rätt volymer nu. ;)
Enjoy, och djonas.. du är bäst ;)
/Marcus
Lådan:
--- Citat från: perrra skrivet 08.07.2008, 09:47:54 ---LÅTNAMN: Givet grillning på stranden
ARTIST/GRUPP: Perrra
GENRE: Reggeapop
KOMPOSITÖR: Perrra
PRODUCENT: Perrra
LÅTLÄNGD: 3:35
EV. MEDVERKANDE: Jonas Ekestubbe (djonas)
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Nu släpper jag en liten test av min nya låt.
Det finns intressenter för den, men nu är fan sommarn snart slut, och jag har inte hört nåt, så nu skiter jag i det!
KLAR VERSION
Perrra feat. djonas - Givet grillning på stranden
--- Slut citat ---
Perra:Måste säga att jag verkligen gillar ditt klaviaturspelande:P
Sången e det inte heller fel på men lite högt mixat kanske?!
Jonas: Skönt med riktig gura alltså. Men den hörs inte så värst mkt?!
Perra:
mahan:
tJOU PERRRA!
Mera sommar än detta kan det ju inte bli.
Efter fem öl o en snapps kan denna låt rulla på resten av kvällen med volymknappen så långt åt sydost som den går. :D
Detta är ju det som du behärskar suveränt, medryckande, dunkande, överkomprimerande, autotunererande.....
allt detta fruktansvärda smöriga sammelsurium som som du får att funka så väl! ;)
Fixa dock till sången din, ställvis distar den av stämmaskinen och autotunern, låter väldigt grötigt. Och så som nån redan sa, så saknar den diskanten helt.
Av den riktiga gitarren skulle man gärna höra mer av förstås.
Bra digidigisommarpopp!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida