Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - Slow down a bit

<< < (4/5) > >>

Yllet:
Till att börja med är detta en bra låt och mixen är fullt duglig.

* Känns oerhört roligt att höra dig sjunga på engelska. Sången är varm och skön, men den ligger lite väl ovanpå den annars förhållandevis naturliga ljudbilden. Tycker dessutom att sången svajjar lite, som om du använt för lite kompressor, eller haft lite trubbel med nivåerna. Dock gör detta faktiskt inte så mycket, tycker det är skönt att få anstränga sig lite för att få höra sången (men men...). Snyggt i slutet när du går upp en oktav och körerna kommer in. Även texten är tilltalande och känns lagom pretantiös utan att ta i för mycket.

* Munspelet får gärna vara sådär "indie-low-fi-simpelt" som det är nu, här behövs inga räkor inte ;),härliga gitarrslingor och skönt trumgung är det också. Basen duckar bra mot baskaggen. Dock tycker jag tamburinen sticker lite för mycket i öronen, men det kan vara jag som är för känslig.

* Detta hör jag gärna fler gånger. Det enda som egentligen stör mig är sången som inte riktigt flyter in o ljudbilden. 

Hur som helst, bra låt och snyggt jobbat.

aoly:
Min lyssning säger mig att inget mer behöver göras.

Denna ligger i helt rätt subforum! 'Nuff said.

Hellpig:
Öppet och fint men i min nuvarande lyssning (hörlurar) kan jag bara kritisera att basen är lite svag - och då betänker jag att mina lurar brukar förstärka den en del. Trummorna låter lite matta men det är kanske det stuket du vill ha, alltså de hörs men det är inte myet tryck i dem. Annars låter det fint.

Linkowich:
"Upptempovemodspop!!"  :P Genren är inte min bag riktigt, men det här låter bra. Luftigt och fint.
Håller med om att sångljudet kan putsas på lite. Är inte helt säker på att det är mer närhet som behövs.. Kanske kan gå lika bra att skära lite botten på den. Och lite mer kompressor, eller så automatiserar du volymen där det behövs!

I det stora hela snyggt och kompetent, som allt jag har hört med dig!  :)

equality:
Gillar detta och Zelmani tänker jag också på. Jag tycker du har kommit helt rätt i denna. Gillar växlingarna dur och moll
i ganska konventionella ackordgångar men du har skön timing och feeling i sången som gör att det höjer sig över plattityder.
Stämningsfullt, rent av vackert stundtals. Nånting gör att det skär sig när du sjunger på de lägsta tonerna i refrängen ("running"). Vet inte riktigt varför men kanske räcker att sänka hi-pass-tröskeln på eq:n om du nu händelsevis har en sådan på sången?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion