Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - Slow down a bit

<< < (3/5) > >>

Emulator:
Jag gillar abolut detta rent musikfilosofiskt :) Känslosamt, melankolistkt....bra så långt.

Utfårandemäsigt är det bitvis lysande, gillar gitarrplonk och trudiluttandet. Trummorna fungerear, kanskte floffig virvel men annars helt ok.l

Saknar lite drag i refränger, men å andra sidan uttrycker man kanske detta lugna bäst med att INTE ha en muffig refräng.

Snygga stämmor.

Fidden:
Lägger in lite text till werner :)

Things turned
Have you left me out your prayers?
It's been a while
and we're like strangers

Blood is thick
and mine is barely moving
you picked
the ones who were improving

I feel lonely
Have you left me out your dreams?
Please hold me
So I remember how it feels

Please remind me
Self destruction is growing strong
Please feel me
I cant feel anything on my own

And now my time is running out
and you're joining it
Slow down a bit
I could really do without this running
Slow down a bit

Things turned
And you've left me out your plan
It's about time I was banned

I've been thanking for nothing
uptil 10 years ago
I've searched for a darling
but no...

And now the time is running out
and you're joining it
Slow down a bit
I could really do without this running
Slow down a bit

Bone:

--- Citat från: Fidden skrivet 29.03.2007, 22:40:54 ---Bone: Kul med kjellvander och miskovsky-vibbar. Försökte tänka mer zelmani när jag arrangerade, men det blev nog för mycket instrument och reverb för att pricka rätt. Ska försöka pilla lite eq, vet inte riktigt hur jag ska separera bas och sång bara... kanske skära mid på basen? för visst ska det väl vara lite botten kvar i sången?
--- Slut citat ---
Jag vet inte. Personligen så tror jag att du kan skära basen rätt hårt på sången istället. Tror ändå att närvaron kommer att var där. Jag skulle nog testa att skära basen på sången och på basen. Kan du höja basen lite eller komprimera den så den hörs mer.

DåligtGehör:

--- Citat från: ynot skrivet 29.03.2007, 23:15:37 ---lite winerbäck så där misförstådd o rödhårig så man diggar med foten men kroppen tror inte på det riktigt...
bra utfört lite grummlig mörkröst men man har liksom hört det så himla många gånger. jag fattar o jag har känt det, letts move on...
ta bort lite halv två ligg trubadur känslan så tror jag dig på riktigtigt...
med ytterst förstående hölsningar    ynot

--- Slut citat ---

Fast jag har inte lyssnat på winerbrödet eller de andra rödhåriga. Jag kommer från en 5 år lång vandring med klassisk musik, tillbaka in i jazzen utan att passera gå. Fast jag är bara en och alla andra är så många  :mellow:

Men jag gillar röstens darr (tills jag hör winerbrödet). Skulle nog däremot önskat softare trummor men det har du redan motiverat så då säger jag inget. Känner som mahan att det är lite stressat men det har du förklarat så det säger jag inget om... då det på samma gång väcker en känsla och det är bra. Musik skall inte bara vara gossegott puder i stjärten.

Bra!

Harmonica mike:
Tjena fidden.
Skönt gung i denna.Munspels liret..nja..Vill du så kan jag bjuda på några räkor..Tycker att låten förtjänar lite bättre munspels sväng.

Bra mixat å arrat,å en bra låt som sagt.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion