Forum > Färdiga produktioner
Crumble Zone - Slow down a bit
Fidden:
LÅTNAMN: Slow down a bit
ARTIST/GRUPP: Crumble Zone
GENRE: Soft pop/rock
LÅTLÄNGD: 4.44
KOMPOSITÖR: Fredrik J
PRODUCENT: Fredrik J
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Tycker denna är hyfsat klar nu.. eller? Kommentarer uppskattas.
tsmalmbe:
Sången är lite osäker, förstår att du söker en viss stämning, men kanske det borde filas lite på det? Nu är sången väldigt ojämn - för dynamisk, den faller bakom orkestern alltför ofta.
Trummorna har trevligt akustiskt sound. Virveln lät lite pyton förrän man blev van med den.
Snygg refräng, där sitter sången just som den skall.
Bra spelat också, ofta låter såna här skrammelgitarrer falska hur man än stämmer, men nu är det stämningsfullt.
Ljudbilden är avslappnad, det finns inget som stör mig när jag lyssnar. Inget pumpande, trots att det är ganska limiterat material. Enda jag kan tänka mig är att körpartierna skulle panoreras ut, framförallt i slutet blir det lite crowded i mitten av mixen.
Men redan sån som den är nu blir den här sparad!
mahan:
Lyzznar nu....
Har inte hört tidigare version eller kanske du int har get ut den...
Men ok, Låten e skön men på nåt sätt tycker jag att du kunde göra det som låten säger: Slow it down a little bit. Blir lite neurotisk när man lyssnar. Sången med stämmor är mäktig! Versens sång kanske lite svag (menar volymen ;))
Strong låt, men varva ner den lite, så blir den ännu strongare! :)
Good work
h. mahan
EDIT: Efter att ha lyssnat 4 ggr tar jag tillbaka kommenten om sångstyrkan i versen. den e nog i nog balans :)
Bone:
Fick genast Christian Kjellvander, Lisa Miskovsky country/rock + singer/songwriter stämmningen. Lät riktigt bra.
Jag tycker att leadsången inte riktigt smälter in i resten av ljudbilden. Den känns nästan lite för nära. Kan inte sätta fingret på det lite mer reverb eller en minimal sänkning eller kanske bara en liten justering med eq eller kompressor. Basen och kaggen skulle gärna, i mina öron, få höjas lite. För att få ännu lite mer driv. Basen kanske, jag är inte säker, lite dov. /edit/Undrar om inte den basiga sången och basen krockar ibland. På vissa partier under versen så känns det tokbasigt. Vet inte om det är mina monitorer. Du kan ju kolla, och eq:a till det så att dom inte "krockar" om du orkar./edit/
Men låten är riktigt bra och jag gillar hur du har arrangerat den. Den flyter på helt naturligt. Så rent melodi och arrangemangsmässigt så tycker jag att den är klockren och helt klar. Gillar den skorriga slutstämman, den är helgjuten. Den här åker in i Crumble Zone-mappen.
Zyan:
Oj en ny av fidden...alltid lika spännande....ibland träffar de mig...ibland missar de totalt.
Lyssnar senare ikväll....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida