Forum > Färdiga produktioner

equality - Farn

<< < (5/6) > >>

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 05.07.2008, 00:58:10 ---Åh, All along the watchtower... Beatles hade släppt Stg pepper, Stones Beggar's Banquet (med Sympathy for the devil och Goddards underbara film om den plattas tillblivelse) och alla väntade på vad Dylan skulle komma med efter åratal av tystnad efter någon mystisk MC-olycka. Och så kommer han med John Wesley Harding! En minimalistisk för att inte säga asketisk platta med bibliska undertoner och den suverära Watchtower som Hendrix fick en hit med...

--- Slut citat ---

Tack för dom minnesbilderna! Fick mej tillbaks till sommaren -67 när jag andlöst hade kört Sgt Pepper ett antal hundra gånger på den gamla radiogrammofonen. På sensommaren var jag på Gröna Lund och där var Hendrix som startade sitt set med Sgt Peppers lonley hearts club band - och man blåstes liksom iväg! John Wesley Harding har jag en minnesbild av skivfodralet när den sattes upp i skyltfönstret i radio/skivaffären i Jakobsberg - tyckte det var så grått och tråkigt i jämförelse med allt annat som då gavs ut. (Men vilket superljud det är på den skivan och vad fylligt det är med tanke på att det bara är bas, Dylans git och trummor). Långt senare och mycket länge sen nu var jag tillbaks till den affären och inhandlade en Tascam 244 ...

equality:
Rattlesnake: Schysst passning. Jo skulle mycket väl kunna tänka mig den funktionen du beskriver. Basen är en darling men tyvärr i Gigaformat vilket alltid bereder stora bekymmer då Gigastudio är världens mest instabila program och att det finns inget annat som läser gig-filer särskilt bra. Testar Samplelord nu och det inger visst hopp, verkar som det funkar skapligt. Halion och Kontakt gör definitivt inte det. Anji har jag nog inte hört på trettio år och var tvungen att leta upp den på Youtube, visst finns det likheter! Thnx Rs!
Cykeln:  För alla oss som var unga och musikintresserade då gav dessa år slutet på 60-talet outplånliga minnen. Sir Paul berättade att Hendrix plockade upp Sgt Pepper i sin repertoar i London bara något dygn efter det att skivan släppts. Han var tydligen och lyssnade på Hendrix på nån av Londons bluesklubbar. 

stajo:
får väl erkänna att jag var lite tveksam i början...

Tycker nu att det är ett spännande sound, dock låter det lite grötigt för många spelar på samma plats liksom. Tror det hade blivit snyggt om du försöker få ut stratan mkt mer i sidorna, spela den två gånger och panorera ut? går det, eller stereobredda på något annat sätt. Gillar nog det lugnare partiet bäst, fast alla mina låtar går ju också väldigt långsammmt...

Gott

Harmonica mike:
Bara så du vet Mikey,så har jag varit här och lyssnat..hinner inte skriva nåt nu..återkommer.

Mvh
Micael

Hellpig:
Ja, jag vet inte vad jag skall säga... kortfilmsmusik kanske? Det är rätt skönt sound, lite lagom murkigt så där. Huvudtemat låter liite stressat, kanske otight som någon ovan mig sade. Men jag vet inte, det är inte något som direkt fastnar, kanske mer som bakgrundsmusik som sagt. Den distade synthstratan kan du nog mute:a utan att skämmas för det... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion