Forum > Färdiga produktioner

Leif-A song for Esmer

<< < (5/8) > >>

Leif:
Tack ska du ha Plinka och tack till alla andra som har kommenterat låten! Om ingen annan har något att tillägga, så känner jag mig  nöjd med alla svar. Nu har jag/vi lite mer att gå efter om den ska fixa till lite till.  :)

Tacksamma hälsningar/Leif

Stolle:
Ok, inför en eventuell om mix vad kan vi komma överens om skall ändras?
Körerna skall panoreras in något mot mitten.
Vad kom vi fram till om reverbet? Jag tycker nivån är helt perfekt men det skulle höjjas/sänkas?

Ha det finemang!

equality:
Vackert! Bra gitarrspel och sång med mycket känsla.

Hellpig:
Tycker inte alls det känns så smörigt, däremot väldigt vackert... härlig atmosfär i låten. Själva låten - inte minst som en hyllning till ditt barn - är bra. Men mixen känns lite dov tycker jag. Det är nog främst gitarren som kunde fått släppa till lite mer diskant. Juste lirat och bra sång med .

Rattlesnake:
Underbar låt, riktigt skön att lyssna på hela vägen. Hyllningar till egna barn kan bli lite patetiska men detta ger inte den känslan, utan det är bara vackert. Gitarrspelet tycker jag påminner om Paul Simons. Häftigt med offbeatpartiet.   :) Får någon slags klassisk association också, men vet inte till vad.

Gitarren är stor i soundet och tar upp en förtjänt del av stereobredden. Har mycket stränggnissel men det kanske är ofrånkomligt. Reverbant men utan att gröta i botten.

När sången kommer in känns den smal, har inte riktigt samma närhet som gitarren, låter ungefär som att gitarren har två reverb -stort och litet rum,  medans sången saknar det lilla rummet.

Stämmorna låter som klassisk höger-vänster-dub. Känns lite standard, jag skulle kanske skulle ha dragit in dem mer mot mitten, och låtit dem komma in mer växelvis.

Kul med ännu en mycket kompetent musiker på forumet!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion