Forum > Färdiga produktioner

Leif-A song for Esmer

(1/8) > >>

Leif:
LÅTNAMN: A song for Esmer
ARTIST/GRUPP: Leif
GENRE: Smör
LÅTLÄNGD: 5.14
KOMPOSITÖR: Leif
PRODUCENT: Leif
EV. MEDVERKANDE: Stolle på slutmixen
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Tjena på er! Här är en hyfsat smörig låt, som jag först var lite tveksam på om jag skulle lägga upp här, men va fan! Varför inte. Det är ju ändå fint med lite feadback på grejerna. Låten är skriven till min sons dop förra året, men har äntligen fått en "färdig" inspelning. Har valt att mixa den som den kan tänkas ha låtit i kyrkan då den spelades upp live. Mixade färdigt den idag med hjälp av Stolle. Tyck gärna till!

Tack på förhand!

/Leif

Fidden:
Bitvis mästerligt. Fattar inte riktigt de där takthoppen, tycker det stör flowet i låten. Men i övrigt, gitarrspel, melodi, sång faller mig verkligen i smaken. Jättebra. Skulle passa in som nån stämningsfull musiksnutt i vilken amerikansk succeserie som helst.

Wernborg:
Jättefint. Håller med om att taktbytena stör.
Soundet på gitarren är lite slappt (i brist på bättre ord). Är den nerstämd?

Bra låt.

Leif:
Tjena Fidden och Wernborg!

Tack för svaren! Ja, det blir ju lite skumt med takthoppen på en del ställen...kändes naturligt när jag kom på låten och spelade in den. Då utan klick...ville fånga "live-känslan", men jag inser att det hade blivit riktigt pilligt om jag hade kört till klick. Hade nog fått tänka om en del isåfall...hmmm...jag blev nog lite hemmablind på den...och ja, den spelas i drop-d. För övrigt har jag för mig att a-tonen ska ligga i klassisk stämning. Plocktekninken gör nog sitt för att det ska låta neråt/slappt med. Spelar med tummen och pekfingret, vilket gör att det kan låta lite mer dämpat.

Gött att ni ändå gillar delar av den! :-) Tack som fan!

Mvh/Leif

mahan:
TJOU LEIF!

Verkligt snygg helhet du bjuder oss på här!
Skitsnyggt ackeguralir, snygga sound och snygg balans i mixen!

Vad kan jag mera såga på....? inget!
Bara apploderna, stora sådana, som saknas på slutet, med stor reverb!

bra jobbat, go on strongly! :)

hy.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion