Forum > Färdiga produktioner
Leif-A song for Esmer
Tokai:
Skriver medan jag lyssnar. Smörig är den inte alls. Fint gitarrspel, skit fint t.om. Men för mycket reverb på allt. Eller så är det fel reverb. Gillar stämmorna. Bra sång. Lite som Crosby, Stills, Nash & Young. Lite tveksam till stereopanoreringen. Låter lite som för mycket höger-vänster.
I första lyssningen kan jag inte hör nåt konstigt i takten, vete fan vad det skulle vara? Jag brukar inte lyssna så kliniskt, mer på känsla.
Toppen :D
freddy:
Gillar denna låt. Gillade även den du gjorde med Stolle förr. Snyggt gitarrspel och skön sång. Låter inte vidare "kyrka" dock, men det är nog ok :D
Bra jobbat!
Leif:
--- Citat från: Tokai skrivet 01.07.2008, 21:13:21 ---Skriver medan jag lyssnar. Smörig är den inte alls. Fint gitarrspel, skit fint t.om. Men för mycket reverb på allt. Eller så är det fel reverb. Gillar stämmorna. Bra sång. Lite som Crosby, Stills, Nash & Young. Lite tveksam till stereopanoreringen. Låter lite som för mycket höger-vänster.
I första lyssningen kan jag inte hör nåt konstigt i takten, vete fan vad det skulle vara? Jag brukar inte lyssna så kliniskt, mer på känsla.
Toppen :D
--- Slut citat ---
Tjena Tokai!
Kul att du gillar den! Skumt det där med reverbet...när vi lade på det, så tyckte jag att det lät ganska mycket, men när jag senare lyssnade så tyckte jag inte att det lät så farligt...hmmm...ska lyssna igen på det. Kan hända att du har en poäng med det. Kan höra med Stolle om han har fått till sig något mer såhär i efterhand. Panoreringen har ju kommit på tal tidigare, så det får nog också ses över. Gött att första lyssningen ändå kändes bra!
Tack för alla fina tips/reflektioner!
Mvh/Leif
Leif:
--- Citat från: freddy skrivet 02.07.2008, 00:07:17 ---Gillar denna låt. Gillade även den du gjorde med Stolle förr. Snyggt gitarrspel och skön sång. Låter inte vidare "kyrka" dock, men det är nog ok :D
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack ska du ha Freddy! Det värmer att höra! Vi va inne på att ge mer "kyrka" på låten, men vi var rädda för att detaljerna skulle försvinna i allt reverb då...svårt att hitta en fin balans med reverb, verkar det som.
Tack för lyssningen Freddy!
Mvh/Leif
Ps. påtal om Stolle o Leif låten, så finns det än ny version på den. Tyck gärna till om den om du/ni får lust!
Plinka:
Ja det här har du gjort strålande! Gillar låten, som inte alls är smörig, livekänslan och ditt gitarrspel! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida