Forum > Färdiga produktioner

Eko, Iken, Mahan - I say enough

<< < (2/9) > >>

freddy:
Skön bas och coolt sound. Trummorna har något konstigt delay som jag inte gillar. Hade gillat trummorna mer naturella. Engelskan är inte perfekt, så den kanske du ska fila på lite (I say e-nöff). Gillar dock din röst. Låten funkar den med, med eller utan harmonisnurra... :)

Snyggt jobbat båda, lite finslip så är ni hemma. 

Eddi:
Tack för snälla ord freddy och Tokai

Ekodimma  :) ja det passar ju bra det är ju en miljölåt så jag får väl säga att trummorna har hamnat i fogen med flit. Det är lite av experiment - jag satte trummor och syntbas så att det skulle gunga bra - vilket det gjorde sen slängde jag dit orgel och sång o gura o sedan sa Iken att han ville basa vilket han gjorde med ackuratess. Jag har inte velat ändra något på resan så thats it låten är klar för min del.
Eko

PS och jovisst freddy nog använde jag snurran lite allt :D

stajo:
Tyckte också det var ett coolt sound :). Lite rörigt ibland men det hör kanske till soundet.
Det enda jag irriterar mig på är sångreverbet och essljuden. Kanske skulle du försöka få fram pianot lite?. basen gillar jag med :)

Rattlesnake:
Gillar soundet, låter storstad, betong. Sången är åt bluesiga whiskeyhållet, låter riktigt bra. Uttalet kunde nog förbättras som sagt.

Ikens bas ger mig rysningar som vanligt, tung som John Entwistles.

Pianot låter lite tunnt, trummorna egentligen inget fel på soundmässigt men går definitivt under beskrivningen "det låter Ez". Hammonden har lite för lite klös, gitarren blöder bra! Stråkpadsen intetsägande (som de kanske ska vara).

Men någon typ av variation behövs, låten känns lika från början till mål, trots att instrumenteringen varierar. Riktiga eller trummor hade nog suttit riktigt bra.

Texten är bra.

Harmonica mike:
Tjena.
Kort komment från mig,har inte tid att vara så utsvävande..basen höjde alstret ett par meter.
Lite mysko sång reverb och reverbet på trummorna..det låter lite betong källar över vissa delar,försök få hela låten dit ner..Alltså ett på mastern som syr ihop rubbet,,Tjacka vintage Kitet till ez:et så har du allt du behöver för att få ett grymt trumsound! Om det nu är ez,det låter som det..Jag kör oxå med det..Inge fel på pluggen men det saknas lite bett i grundutförandet.

Nice kollab,och en schysst låt. 4/5 hos mig..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion