Forum > Färdiga produktioner
Eko, Iken, Mahan - I say enough
Hellpig:
Juste baslir :) Det är kanske avsiktligt men i mina öron är det tokmycket reverb på allting, det låter som en galen 80-talsproducent som fått härja fritt i reverbdalen. Det saknas något som motvikt till basen, såvida ni inte vill ha det så här... lite experimentellt lixom. Kanske är det för att bas, piano och orgel allt verkar ligga i mitten av mixen. Slutet är lite hastigt och lustigt också... :)
Edit:
Alla orden skall vara med. Rättstavade skall de vara också. Någotsånär i alla fall.
mahan:
Tjou Eko!
Helsnygg låt, både arret o liret, men mixen sitter inte helt i mina öron.
Delayen måste du sänka på hela rasket, ok, så där skulle det låta på 70-80 talet när man skaffade sin första delayapparat! ;)
Särskilt snett låter den delayen på trummorna.
Upp några snäpp med pianot
Och trummorna då, väldigt enformiga med en och samma sample genom hela låten,
skulle kunna knacka ett trumspår om det önskas... :rolleyes:
Härligt baslir, snygga basgångar, bra sound!
Snygg sång och snyggt solo!
Bra jobb som ännu behöver lite slutslipning! :)
h. johan
MaxB:
Jag föreslår att du tar emot en utsträckt hand från trumoraklet och musikmastodonten Mahan.
Det skulle vara instressant att höra låten utan EZ men med Mahan på trummor. Om jag var du skulle jag tacka ja till ett stereospår med trummor från honom.
Men nu kommer förstås en vecka där du inte har så mycket tid över till musikskapandet...
mahan:
Du har PM EKO!
tsmalmbe:
--- Citat från: Eko skrivet 28.06.2008, 19:21:17 ---Eftersom mina inspelningar är 24-bitars så får jag fortsätta med att lägga upp en länk.
http://www.wideworld.se/music/I_say_enough.mp3
--- Slut citat ---
Tycker du skillnaden mellan en 16-bitars slutmix och en 24-bitars slutmix är så stor att det är värt att ha 24 bitar? Tänk på att det är (grovt räknat) 30% större filer, vilket ju betyder att lyssnaren ska ha 30% mera tålamod att ladda ner/lyssna.
Bara en tanke. Själv mixar jag alltid ner slutresultatet till 44.1/16 för att så många som möjligt skall kunna lyssna. Alla spelare gillar ju inte 24 bitars filer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida