Forum > Färdiga produktioner
Eko, Iken, Mahan - I say enough
Eddi:
LÅTNAMN: I say enough
ARTIST/GRUPP: Eko & IKEN
GENRE: Miljöpop
LÅTLÄNGD: 3.54
KOMPOSITÖR: Eko
PRODUCENT: Eko
EV. MEDVERKANDE: Eko och IKEN on fretless & Mahan on drums
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
MaxB:
Du är en bra låt-snickare Eddi!
Basen ligger bra i volym både vid lyssning med låg volym och hög volym.
Vem har skruvat in (flanger?)-effekten i basen? Jag skulle vilja höra utan effekt på basen.
Bra text-tema och låtarrangemang. Nu ligger din röst bättre än i en tidigare version jag hört på myspace. Funderar på hur låten skulle låta om det är två röster med lite olika karaktär som sjunger eller sjung-pratar i låten. Om du skulle testa ett annat ljud på din röst i den ena rösten och de växelsjunger mot varandra. Kan det vara nått?
Eddi:
Haha jovisst har du lust att sjunga Max - det funkar bra - kom med förslag.
Ingen flanger men jag slängde in TLS-Pocketlimiter på basen det kanske är det du hör?
Eko
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 28.06.2008, 20:17:02 ---Haha jovisst har du lust att sjunga Max - det funkar bra - kom med förslag.
Ingen flanger men jag slängde in TLS-Pocketlimiter på basen det kanske är det du hör?
Eko
--- Slut citat ---
Jag vill inte sjunga, vill hinna med egna grejerna i första hand. Därför jag tipsade om att ha olika ljud på din egen röst. Kanske kan utveckla ett nytt sångsound att alternera med.
TLS-pocket limiter från DDrummer är kanon Tror inte att den ger denna effekt. Kanske har IKEN från början nån flanger eller chorus-effekt på sin inspelning?
Tokai:
Skitfräcka basprylar och bra spelet. Är du basist? Men trummorna ligger i nån slags ekodimma. Gitarrena är coola. Men minska delayet på sången. Eller behåll det men ta bort det från bakgrunden (trummorna) för guds skull, så kan det bli bra. Bra låt, lite blues, skönt. Dessutom är drumsen väldigt ensidiga. Lite breaks skulle inte skada. Och städa upp lite. Låter ofta som ett jam. Eller spela in på nytt och utveckla det som är bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida