Forum > Färdiga produktioner
Eko - Pianotema
freddy:
Första versionen lät Casio-synth/midi-skit.
Men nu har mahan styrt upp denna lite vad jag förstår. Trummorna gillar jag. Gitarren har alldeles för mycket dist. Ta även bort skiten som låter som ett dragspel asap :D
Bra melodier och kul stycke, låter som ett outro till en skiva eller så. Kan bli riktigt bra detta om det slipas lite på detaljerna. Rock oN!
MaxB:
Så där ja, nu har samarbetet gett resultat. Kul att höra med fler instrument, och dessutom eminent hanterade av Mahan!
Jag tycker att melodin förtjänar ett eller annat tema, som vävs ihop på lämpligt sät med detta.
Eddi:
Jag känner att jag har problem med definitionerna. Vad menas när man säger att det låter mycket midi om det här?
I min lilla värld så är det det som Freddy skriver något Casio-synthljud, men i detta fall så var det ju HalionOnes piano som i alla fall jag tycker låter rätt så likt ett riktigt piano. Violinerna är lite väl spretiga i HalionOne så där saknas väl trovärdigheten kan jag hålla med om.
Men sedan tar vi å andra sidan Mahans ljud som låter bra men inte har någon bäring på riktiga instrument som jag ser det eller är jag ute o cyklar...?
Jag tycker alltså att Mahans version låter betydligt mer Midi är min version - därmed inte sagt att den ena låter bättre än den andra (jo Mahans låter bättre) men om ni förstår vad jag menar. Jag blir lite yr i huvudet av uttryck som jag kanske tolkar fel?
Någon som kan reda ut det hele?
Eko
Kenta K:
Nja, midi skulle jag beskriva som att mann hör tydligt att det är en "dator" som spelar. Måste få "the human" touch" :)
Eddi:
Aha det har alltså inte med själva ljuden att göra...
Så hade jag gett sjutton i att gå in och Quat så hade det inte låtit midi alltså?
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida