Forum > Färdiga produktioner
Eko - Pianotema
Kenta K:
Precis :)
Wernborg:
Håller inte med om att kvantisering gör att det låter midi. Däremot har du ett pianoljud som avslöjar sig hur man än spelar. Avgörande är också att velocityn inte är på samma nivå hela tiden utan att det följer ett naturligt spelsätt. Pianot verkar vara lite väl jämnt i anslag.
Tycker inte att detta låter speciellt "midi". Däremot är hade nog ett bättre pianosound gjort det mer mänskligt kanske. Gitarren har på tok för mycket dist. Skruva bort hälften och dubba den istället så kommer det att bli tjock och gosigt.
Eddi:
Wernborg - nu vet jag inte vilken verre du kommenterar. Troligen Mahans?
Eko
mahan:
Hejsan EKO!
Nu tycker jag att du ska ta bort länken till min version! Tycks rådda till uppbyggnaden av din egna snygga låt!
Verkligt snyggt tema, och om bara du jobbar med dina egna ljud så kommer det att bli perfekt. LITA PÅ DIG SJÄLV! You can do it! :wub:
Min version var bara egentligen menat för dig personligen, en snabbgrej som jag ville visa dig, en version som ligger nära mitt hjärta. Men du valde att slänga upp den på tråden, och jag tackar ju förstås för den presentationen. Ville ju inte trassla till dina ideér, hjälper dock gärna till om det behövs!
Håll dig till dom ljuden och arren som du själv känner för, det kommer nog att bli snyggt ska du se! :)
Kör hårt EKO!
Om det på nåt sätt blev oklart....gillar ditt tema HÅRT!
h. johan
tsmalmbe:
Temat är bra. Versionerna som ligger här framme saknar alla kraft på sätt eller annat. Detta tema behöver den där effekten att man blir kastad mot bakväggen då det kör igång. Det skall vara massivt. Både versionerna här låter bra på sitt sätt, men ingendera är massivt. Sounden i din egna version är dock riktigt pyton, så där ska du nog ta en hel del lärdom av mahans version. Inte heller den har dock lyckats packa ihop en massiv ljudbild, och instrumenten verkar inte riktigt passa ihop. Men det är en bra vägledare vartåt du borde vara på väg med ditt tema, så den versionen har definitivt ju gjort sitt i diskussionen.
Välj sound som inte grötar ihop det, varken tematiskt eller frekvensmässigt. Panorera väl, och lämna inte horisontella gropar i ljudbilden. Dubba och jobba. Det blir nog bra efter en par månaders pysslande.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida