Forum > Färdiga produktioner
Eko - Pianotema
mahan:
Tjou EKO,
satte ny e-mail åt dig med ny test, om du orkar!
h. johan
mahan:
Tjou EKO!
Ännu ett e-mail innehållande en MP3 ;)
h. johan
Eddi:
Tjosan Mahan
Det blev en massa imponerande ljud där - du får gärna förklara hur det gick till och vilka ljud du använt.
Din nya version finns det en länk till i första mailet samt ytterligare en version som jag hann göra under tiden.
Eko
mahan:
--- Citat från: Eko skrivet 29.06.2008, 21:35:46 ---Tjosan Mahan
Det blev en massa imponerande ljud där - du får gärna förklara hur det gick till och vilka ljud du använt.
Din nya version finns det en länk till i första mailet samt ytterligare en version som jag hann göra under tiden.
Eko
--- Slut citat ---
Tjou!
Till min version använde jag midifilerna jag fick av dig, innehållande piano , ståker och blåsare. Midifilerna drog jag genom Hypersonc. Sen lirade jag på ett par guror samt bas. Till sist la jag på nya trummor. Hypersonic är ju en bra VST synth, och trummorna knackade jag in med mitt lilla Roland HD-1 set och körde ut det genom Addictive Drums trumplugg, sen lite snabbmix o voilá. Kul att det imponerar! :)
EDIT: Men det är ju ditt lyckade pianotema som gör det hela intressant!
Tack för att jag fick låna midifilerna! :)
h. johan
Eddi:
--- Citat från: mahan link=topic=10800.msg82582#msg82582 date=121476786
[/quote ---
EDIT: Men det är ju ditt lyckade pianotema som gör det hela intressant!
Tack för att jag fick låna midifilerna! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Du lämnade ju tillbaka dom - förädlade :D
Jag har aldrig fått mitt Hypersonic att funka men med dom ljuden så kanske jag försöker igen. Får ladda upp dom från orginal-CD´n som väl är typ 4 år gammal nu och hämta uppgraderingar på nätet antar jag.
I alla fall kul med nya uppslag
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida