Forum > Demolåtar

Dividend - Athens (arbetsnamn)

<< < (3/11) > >>

Clemens:
Hej Dividend!

Pampigt och stort...eftersom sång skall på återkommer jag med kommentarer..känns nu lite som filmmusik
men utan ledmotiv.. hoppas du får till sången vilket bör lyfta rejält..snygga ljud..å andra sidan kanske inget ledmotiv behövs.. beror ju på vilka intentioner du har med detta stycke..skall bli kul att höra när det är klart! snyggt jobbat! :)

mahan:
Tjou Per!

tyckte jag läste att du laddat upp sången nu, men läste fel...
Okei, svårt att komma med nåt uppbyggande, allt e i god balans,
enda som ger tankegångar  eftre några lyssningar är att soloinstrumenten
 i första partiet (0-4:04) låter väldigt hårda o kalla, trumpeten kanske mest.

Men fullständigt medhåll med LH att 4:04 och framåt e absolut on the spot,
skitsnygga harmonier och här finns det känsla i instrumenten! :)

So we are waiting for the song now!
Bra jobbat hittils!

h.  johan

1up:
Mycket skön känsla, det är den som räknas, och finfina ljud.  B)

Dividend:
Svarar er en och en, likt ni förtjänar då jag har ont om saker att göra idag :)

--- Citat från: mahan skrivet 28.06.2008, 16:36:55 ---enda som ger tankegångar  eftre några lyssningar är att soloinstrumenten
 i första partiet (0-4:04) låter väldigt hårda o kalla, trumpeten kanske mest.

--- Slut citat ---

Trumpeten är också lite mysko då den spelas som forte piano-patch hela tiden, även korta staccatostötar pga minnesbrist. DEt skall fixas och kanske har jag missat lite automation! Tack för påpekandet och att du tycker allt är i bra balans som du skrev också..

--- Citera ---Men fullständigt medhåll med LH att 4:04 och framåt e absolut on the spot,
skitsnygga harmonier och här finns det känsla i instrumenten! :)

So we are waiting for the song now!
Bra jobbat hittils!

--- Slut citat ---
Tack så mycket! Temat spelas nu av flöjt och klarinett men är tänkt för röster. SLutar i uppförsbacke idag :)

Dividend:

--- Citat från: Clemens skrivet 28.06.2008, 16:18:37 ---Hej Dividend!

Pampigt och stort...eftersom sång skall på återkommer jag med kommentarer..känns nu lite som filmmusik
men utan ledmotiv.. hoppas du får till sången vilket bör lyfta rejält..snygga ljud..å andra sidan kanske inget ledmotiv behövs.. beror ju på vilka intentioner du har med detta stycke..skall bli kul att höra när det är klart! snyggt jobbat! :)

--- Slut citat ---

Sant, att sång kommer att lyfta den, eftersom jag har ett par dunderteman  :D eller nåt.. Som det är nu är mitten 1min-4min lite yrvaken och sökande, men tycker mig ändå själv finna en röd tråd däri. Ganska förutsägbart som en del kompositörer är. Och det är ju både bra och dåligt på nåt vis...
Tack och kul att du dök upp! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion