Forum > Demolåtar

Dividend - Athens (arbetsnamn)

<< < (4/11) > >>

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 28.06.2008, 15:56:48 ---Partiet 4.04 och framåt är sjukt bra!! Snälla, jag ber på mina bara knän,, fortsätt med det avsnittet och gör det låååååångt. Pls....

--- Slut citat ---

Tack du! Skall försöka hitta "kontrapunktiska" melodier (som funkar lika bra) så visst kommer det partiet att leva upp :)

Intressant att du tyckte violinerna (eller ljus altfiol?) lät midi. De var nämligen de som lät bäst med den attack jag ville ha.  :D Skall rota runt lite, och kolla inställningar..

1up: Tack så mycket!

Stajo: Ja texten ja, det är ju så en typisk opera/musikal-story brukar vara. :) Sånt man kan filosofera fram på 5 minuter... Skall försöka undvika den obligatoriska kärlekshistorien här :)
Ännu inte sång, men det kommer om några dagar :)

Tokai:
Imponerande!
Vet inte om reverbet är too much? Ska kanske vara så
Synd att sången saknas. Kan nog ställas högra krav på den - operasång typ, eller?
Trodde först att det var nåt känt verk som du spelat in men förstår att du sälv skrivit det. Ännu mer imponerande :rolleyes:

Dividend:
Tokai: Jättekul att du gillade det!

Ja, reverbet är en del. Det låter bättre med mycket reverb på orkestersamplingar, både sägs det och är min erfarenhet med många samplingsbibliotek jag provat. Även om det är mot trenden.
Men det kan helt klart bli FÖR mycket också, skall lyssna igen imorgon och testa olika inställningar med mindre för att se hur det låter med denna låt. (Bara ställde in Stereo out med min standardreverb-inställning.)

Tack för lyssningen!

ÅsaS:
Mäktigt!!  :)
Måste lyssna mera.
Jag tror att det blir jätteroligt att spela in sången!!  :D
ÅsaS

Dividend:
Trevligt. Då kör vi :) Skall fixa till slutet + flöjt och klarinett så sångmelodierna är tydliga idag och imorgon lite, så mailar jag när texten passar melodierna :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion