Forum > Färdiga produktioner
Tokai - I´m Heading To You
Tokai:
Testar en ny genre för mig: tex-mex, typ Los Lobos, som alltid ha varit en av mina favoriter.
Problemet med den här låten har varit trummorna. Som det är nu finns det inga förutom olika slagverk. Jag tycker det känns det rätt, vad säger ni?
Basen kan låta enformig, men det är så jag har uppfattad basspelet i Los Lobos låtar, enkelt och rakt.
Sen vill jag gärna ha åsikter om mix, min sång, min e-n-g-e-l-s-ka (uggH!)
NY VERSION!
Omarbetad 2009-10-08
LÅTNAMN: I´m heading to you
ARTIST:Tokai
GENRE: Tex-Mex
LÅTLÄNGD: 3,08 min
KOMPOSITÖR: Staffan Widmark
PRODUCENT: Tokai
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Markus Broberg:
Jadu, låter bra:), lite ojämn sång kanske. Bra spelat, kanske lite hög mandolin.
Verkar ju som du gjort den som du vill ha den, så Keep it:)
Lite som Dropkick Murphys, fast utan säckpipa, Distade elguror och snabbare takt, ja...Och annan sång då.
mahan:
Tjou Tokai!
Härligt att du testar på nytt, så ska det låta!
Vet ju själv inget om tex-mex men klart mexico vibbar här. Kankse lite för många guror och mandoliner som jobbar på samma gång, blir lite råddigt, mixen e nog bra och alla instrument hörs men... några åt gången kankse, inte alla på samma gång.
Har ju själv fått skäll för min engelska så härligt att nån annan åxå kämpar här... :D
Du har matariel mer än tillräkligt så det är bara att välja o vraka. Sången e kanske lite för "snäll", lite mer attityd, att du menar vad du sjunger om, snygga stämmor.
Lite kastanjettklapper skulle åxå passa utmärkt!
Grönt ljus från Obbnäs, bara att köra på! :)
h. johan
Tokai:
Tack för svar Markus Broberg
mandolinen kan nog vara lite för hög ibland, ska fixas. Dropkick Murphys vet jag inget om, tyvärr.
mahan:
många intrument på gång ja, har automatiserat som en tok, vad gäller mandolin, ukele, gitarrer, sång - rubbet, för att det inte ska bli för mycket av det hela. Vad mer kan man göra?
Vad gäller sång så bygger den på en text som jag inte känner det minsta för - ett hopkok helt enkelt, bara för att ha nåt att sjunga till - och det straffar sig. Det blir ointressant, inget att förmedla. Bra att du observerade det. Bara att göra en ny text som jag tror på och sjunga in igen. Bra!
Eddi:
Hallå Tokai
Ja du har nåt kul på g här och även om du inte känner för texten så tycker jag faktiskt att den är bra - men du har kanske ändrat under tiden har bara lyssnat idag.
Vet vad jag har aldrig känt för att testmixa någon annans material men det skulle jag vilja i detta fallet - vad tror du om det?
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida