Forum > Färdiga produktioner
Tokai - I´m Heading To You
Wernborg:
Jag reagerade på att övergångarna mellan vers och refräng ibland kändes väldigt klippta. Är det så eller bara inbillning. Alltså som om du gjort en refräng och sedan bara återanvänt??!!??
Ja annars är det ju rätt typisk medelålders-man-från-Göteborg-engelska. (Jag kan ju ha helt fel där men men...) Sen om det är ett problem eller inte låter jag vara osagt. Inte för mig i alla fall. Dialekter ger liv.
Tokai:
Eko
Visst kan du få testa att mixa om det, men jag behöver nog lite fler detaljer hur tänkt göra det och praktiska saker som att skicka ljudfiler. Mejla mig och berätta.
Wernborg
Det finns en lång och kort refräng. Den långa kommer först och upprepas i slutet, det är alltså en kopia av den första. Den korta är i mitten och kommer bara 1 gång. Vet inte vad du menar med att det känns klippt i övergången mellan vers och refräng? Refrängen innehåller inte alls samma ackord som versen.
Dialekter är bra, bara det att min inte är göteborska, snarare uppländska med lite stockholmska - fast jag bor i Skåne, men kan man höra det i engelskan?
Medelålders var annars rätt :P
Wernborg:
--- Citat från: Tokai skrivet 29.06.2008, 17:04:57 ---Vet inte vad du menar med att det känns klippt i övergången mellan vers och refräng?
--- Slut citat ---
Du ska få till lite tider:
0,58 kändes som ett klipp.
1,31 var väldigt tydligt nåt som hände där också.
1,45 var ytterligare ett.
Kan det vara att du "städat" lite för bra i wave-klippen?
Eddi:
Du har PM Tokai
Eko
Tokai:
Wernborg
Tror jag vet vad du menar. Audiofilerna är klippta i takten.Jag drog ut dom (framförallt sång och gitarrer), så att ljuden millisekunder före takten kommer med, det blev bättre tror jag.
Har lagt ut en ommixad version. Ville också tillfredställa andras önskemål också som lägre mandolin och mindre gröt bland andra stränginstrument. Samtidigt tyckte jag den förra ljudbilden var lite hård så jag mjukade upp den lite.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida