Kontrollrummet

Karl&Clemens - The Picture

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
svinskön låt. ren fin & luftig i ljudet
håller med johan om att lite fläsk kunde lyfta detta ytterligare..
ett slut kan ju åxo funka iofs!! ;)

men, men det här lyckades ni fint med, skitbra musik & skitbra sång!

hare gott
/Larsson
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Stämmer in i lovordskören, bra gjort :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jätteskön låt, det sånt gott gung i den. Gillar sången också, passar riktigt bra in. Låter en aning basigt i mina hörlurar men det kan vara lurarna som luras. Annars inget att anmärka på mixen, snyggt jobbat!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Larsson...kanske inte lägger mer krut på denna men är på gång med en ny....tnx /  karl
svinskön låt. ren fin & luftig i ljudet
håller med johan om att lite fläsk kunde lyfta detta ytterligare..
ett slut kan ju åxo funka iofs!! ;)

men, men det här lyckades ni fint med, skitbra musik & skitbra sång!

hare gott
/Larsson
 :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tack flabb och Hellpig...kul att ni gillar.../ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


asti

  • Gäst
Fantastiskt snyggt, tungt och välproducerat! Kunde kanske förstärkt med ett break med lite andra harmonier nå´nstans mitt i och sedan återkommit med grundtemat lite starkare? Väldigt proffsigt!
/Peter


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Mycket snyggt detta!
Har bara gott att säga även om det är lite otajt på vissa ställen men det är ju som sagt petitesser. Helt klart en toppproduktion på alla fronter. :)
Favorit är helt klart det riktigt sköna groovet i versen från 1:36 och basgången i solopartiet mot slutet...mycket snyggt.
Helt rätt ljud på sologitarren. Bra sång.
Mycket bra hantverk!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


jay thomas

  • Gäst
Uj! och Uj igen.  :) Så alldeles lysande.  :D  :wub:

En evolverande låt som börjar i sakta mak och sedan utvecklas till något annat med stor sfär, för att sedan gå tillbaka till det lilla formatet. Får massor av bilder av huvuden som dyker upp och sjunker ner i vatten, färgglada slingor som rör sig i vinden, mörka moln som under passage blir ljusa, människor i bakgrunden... (oj för mycket CC igen)
Mycket väl valda ljud, som både spelar med och kontrasterar.

På ren och skär svenska, skitbra!  :D


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx jt kul att du gillar...du kan väl göra videon   :unsure: B)
     Uj igen.  :) Så alldeles lysande.  :D  :wub:

En evolverande låt som börjar i sakta mak och sedan utvecklas till något annat med stor sfär, för att sedan gå tillbaka till det lilla formatet. Får massor av bilder av huvuden som dyker upp och sjunker ner i vatten, färgglada slingor som rör sig i vinden, mörka moln som under passage blir ljusa, människor i bakgrunden... (oj för mycket CC igen)
Mycket väl valda ljud, som både spelar med och kontrasterar.

På ren och skär svenska, skitbra!  :D
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


jay thomas

  • Gäst
Vem vet, kanske blir något, vatten har jag gott hemmavid. Ska kolla hur det är med huvuden och färgband.  ;)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vem vet, kanske blir något, vatten har jag gott hemmavid. Ska kolla hur det är med huvuden och färgband.  ;)

Hur står det till med huvet? :rolleyes:


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
H  O  L  Y     C  R  A P  !



Det bästa jag någonsin hört på något forum någonstans.
Helt sjukt bra.

Aj då, nu tog låten slut...






F  A  A  A  N  !


Utloggad Peaklimiter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 102
  • if it sounds good, it is good !
    • Visa profil
fruktansvärt bra proddat och komponerat !!  :wub:


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
H  O  L  Y     C  R  A P  !



Det bästa jag någonsin hört på något forum någonstans.
Helt sjukt bra.

Aj då, nu tog låten slut...






F  A  A  A  N  !
Ja ...sälj grejerna och gräv ner dig......... ;)





fruktansvärt bra proddat och komponerat !!  :wub:
tnx Peaklimiter för lyssning och nice att du gillar  /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har spart ner denna hära i en mapp som heter "Bäst från KR" och det är ingen direkt trängsel i den mappen! Att guran är syntetisk är svårt att höra  kanonlåt - rösten - harmisarna allt.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Damn.. vilken jävla clean produktion!!

Detta gillade jag skitmkt... och jag skulle oxo kalla den alternativ musik..

INget jag lyssnar på vanligtvis, men fan om man kunde få till så här cleant sound i sina egna låtar, då vore man stolt :)

Bra jobbat!

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag är helt uppgiven, vad ska man säga? Tja, man önskar ju att man kunde få till nått som i vart fall når halvvägs! Ni är bara att gratuler - skitbra!  :)

/Jocke
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har spart ner denna hära i en mapp som heter "Bäst från KR" och det är ingen direkt trängsel i den mappen! Att guran är syntetisk är svårt att höra  kanonlåt - rösten - harmisarna allt.
Eko

Hej Eko!

Tack! Ja.."gurran"  var det Karl som fick till... /Clemens


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Damn.. vilken jävla clean produktion!!

Detta gillade jag skitmkt... och jag skulle oxo kalla den alternativ musik..

INget jag lyssnar på vanligtvis, men fan om man kunde få till så här cleant sound i sina egna låtar, då vore man stolt :)

Bra jobbat!

/Perrra

Hej Perra!

Kul att du kan slita dig från "radiohitsen"...skoj att du gillar... Tack! /Clemens



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag är helt uppgiven, vad ska man säga? Tja, man önskar ju att man kunde få till nått som i vart fall når halvvägs! Ni är bara att gratuler - skitbra!  :)

/Jocke

Hej Jocke!

Ja..  ibland går allt på räls och flyter på..önskar det hände oftare... :) Tack! /Clemens


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Karl och Mr C.

Minns att jag sågade på sång soundet sist när jag lyssnade.Nu har ni fått till det.Det låter ohyggligt bra om detta! Körde en lyssning i lurarna och en "avstånds,gå in i ett annat rum lyssning" för att höra om allt går igenom - japp,den funkar kanon mixen.

Fenomenalt bra collab detta.En låt i världsklass,som definitivt behöver ut till folket.

Sejvar denna..

Mvh
Micael


oceanmusic

  • Gäst
Ja, vad kan jag säga. Tror låten gick på upprepning i dryga timmen igår.  :D

Den är så bra och så väl framförd, så jag kan bara säga grattis till er bägge!  :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Hm för lyssning...kul att du sejvar, hoppas det betyder att du gillar... /  karl

ocean....repeat är bra att ha ...har själv haft den på repeat då och då för att ev. hitta grejer att förbättra men nu får den vara och hela soundet skyller jag på Clemens som har haft den kollen  B) / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl

Haha shit...det låter verkligen likt en gura som man kört genom nån synteffekt snarare 'n att det kommer från en synt.
Otajtheten menade jag ligger hos den funkiga "guran", hammer on på första rundan vid 2:44 kommer lite för snabbt. Andra rundan låter mer groovy. :)
Men som sagt petitesser men jag retar mig på det varje gång jag lyssnar haha.  :P :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Riktig toppklass. Läste karls vädjan till nån at sälja grejjorna och gräva ner sig.

Har nån liknande känsla här. bygger ju en liten studio nu, så jag kan väl helt enkelt ge dig nycklarna när jag är klar och ta ut mina prylar därifrån och ägna mig åt att måla istället.

Ljudbilden är riktigt bra, inga krockar nånstnas vad jag kan höra. allt sitter verkligen klockrent i sterobilden.

Fadeouten (nyt ord?) är inte så rolig dock. Jag skulla valt att låta musiken tystna minus nåt lite plippigt synthplopp, tunnt svep och karls underbara körer.


wow.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl

Haha shit...det låter verkligen likt en gura som man kört genom nån synteffekt snarare 'n att det kommer från en synt.
Otajtheten menade jag ligger hos den funkiga "guran", hammer on på första rundan vid 2:44 kommer lite för snabbt. Andra rundan låter mer groovy. :)
Men som sagt petitesser men jag retar mig på det varje gång jag lyssnar haha.  :P :D
Mvh / djonas

Hej djonas!

Nu retar jag mig oxo :rolleyes: Lustigt hur man kan missa..får ändra när andan faller på /Clemens


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
är det inte bara ett repeatreverb???
tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl

Haha shit...det låter verkligen likt en gura som man kört genom nån synteffekt snarare 'n att det kommer från en synt.
Otajtheten menade jag ligger hos den funkiga "guran", hammer on på första rundan vid 2:44 kommer lite för snabbt. Andra rundan låter mer groovy. :)
Men som sagt petitesser men jag retar mig på det varje gång jag lyssnar haha.  :P :D
Mvh / djonas

Hej djonas!

Nu retar jag mig oxo :rolleyes: Lustigt hur man kan missa..får ändra när andan faller på /Clemens

Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
är det inte bara ett repeatreverb???
tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl

Haha shit...det låter verkligen likt en gura som man kört genom nån synteffekt snarare 'n att det kommer från en synt.
Otajtheten menade jag ligger hos den funkiga "guran", hammer on på första rundan vid 2:44 kommer lite för snabbt. Andra rundan låter mer groovy. :)
Men som sagt petitesser men jag retar mig på det varje gång jag lyssnar haha.  :P :D
Mvh / djonas

Hej djonas!

Nu retar jag mig oxo :rolleyes: Lustigt hur man kan missa..får ändra när andan faller på /Clemens

Clemens - hehe ok. :)

karl - repeatreverb? om det är nåt som kommer åter dvs studsar och låter otajt så tyder det ju på att det första anslaget är otajt...eller?  :blink:
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nä..inte repeatdelayet....det ligger i synk..om du inte gillar delayet är det en annan sak förstås..har själv varit lite kluven till just den grejen..gitarren ligger inte otajt.. bara fel i groovet.. spelas lite ur led sas, andra gången så ligger det rätt av vad jag kan höra.../C

Edit: Delayet ligger bara på sista anslaget som jag tror även ligger rätt på första delan som är fel från början.. eller hur f%n blir det nu... :D
« Senast ändrad: 12.08.2008, 17:08:00 by Clemens »


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
OK :unsure: :rolleyes: B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=16558.msg118519;topicseen#new

Eko ville bumpa denna men hittade inte tråden. Jag vill också bumpa denna. Begreppet
världsklass är otillräckligt. Det är en ynnest att fri tillgång till sådan här musik.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mmmmins att jag hört den förut.
Vvvvvvet att den tål att höras många gånger än!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Just det här var den riktiga tråden. Och Clemens jag glömde nämna dig i bumpen det här är ju ett colab av högsta kvalitet vilket gör att jag måste fråga om ni har gjort fler låtar ihop. Att gitarren är en synth är fantastiskt could and did foul me.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Just det här var den riktiga tråden. Och Clemens jag glömde nämna dig i bumpen det här är ju ett colab av högsta kvalitet vilket gör att jag måste fråga om ni har gjort fler låtar ihop. Att gitarren är en synth är fantastiskt could and did foul me.
Eko

Hej igen! Ja det finns en till, inte riktigt hundra..skulle behöva en vända till för att sitta tror jag...Ja när Karl skickade gitarrslingan trodde jag det var "The real stuff " jag med..hm... :rolleyes:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=15757.0