Kontrollrummet

K & C "Doom"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Doom
ARTIST/GRUPP: Colab Karl & Clemens
GENRE: Progressive/ Art
LÅTLÄNGD: 4:33
KOMPOSITÖR: K&C
PRODUCENT:K&C
EV. MEDVERKANDE: K&C
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Efter ursprungsidé från Karl...har blivit liggande, men nu så blev den klar... Har dessutom bytt hörlurar så nu är referenserna ute på hal is... : ) Funkar mixen, sångljud?


« Senast ändrad: 15.08.2009, 19:20:22 by Clemens »


Utloggad orjankarlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
    • Visa profil
    • slide songs
Låter fint, lite irriterande med lite osynk på dom dubbande rösterna. Lite pill där så funkar det. Gillar den torra rösten. Bra mix! Låter bra här. Tambourinen lite hög? Bra jobbat överlag.

 :wub:
http://www.myspace.com/slidesongs http://www.myspace.com/svenorjans
http://www.myspace.com/slipoversongs


oceanmusic

  • Gäst
Ja, vad ska jag säga? Tipptopp, som vanligt! :D

Möjligt att det går att pilla lite med mixen men era colab brukar vara så alldeles rysansvärt bra, så jag kommer inte för mig att tänka på mixen och inte så i detta fall heller. Skitbra!!!

Jag är definitivt på för ett colab under våren... ;)
« Senast ändrad: 06.02.2009, 14:35:30 by oceanmusic »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter fint, lite irriterande med lite osynk på dom dubbande rösterna. Lite pill där så funkar det. Gillar den torra rösten. Bra mix! Låter bra här. Tambourinen lite hög? Bra jobbat överlag.

 :wub:

Tjena Orjan  :)

Ja lite osynk blev det..hade nya och gamla sångfiler varav en del äldre som det var rätt feel i... Vi la dessutom sången på två olika ställen..
Tambourinen kanske ligger lite högt..skall kolla på det! Alltid svårt med sång tycker jag..... Tack för lyssning!
« Senast ändrad: 06.02.2009, 20:21:31 by Clemens »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja, vad ska jag säga? Tipptopp, som vanligt! :D

Möjligt att det går att pilla lite med mixen men era colab brukar vara så alldeles rysansvärt bra, så jag kommer inte för mig att tänka på mixen och inte så i detta fall heller. Skitbra!!!

Jag är definitivt på för ett colab under våren... ;)

Hello!

Ja ..du vet hur det är..man blir aldrig klar eller nöjd... kul att du tycker det funkar! Vi får väl se vad man kan hitta på.. kanske någon slags vårhyllning.. :rolleyes: Tack!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Filmmusik i början
Fin början.( Rörmiken gör sitt jobb, hör jag. Har själv skaffat mig en dylik och hör direkt)
Vissa likheter med Pink Floyd.
Det här här låter kanon på alla sätt
Kanske är volymen på sången något låg i slutet, samt att en något hög cymbalklocka, kanske


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
riktigt bra jobbat.
snygga melodier och bra arrat

övergångarna från vers till refr? känns lite klippta när dom höga körerna kommer in. förmodligen för att det är samma sångare som gör allt?

mixen kunde få lite mer av basregister. saknar lite tryck nu.

härligt  :wub:


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
riktigt bra jobbat.
snygga melodier och bra arrat

övergångarna från vers till refr? känns lite klippta när dom höga körerna kommer in. förmodligen för att det är samma sångare som gör allt?

mixen kunde få lite mer av basregister. saknar lite tryck nu.

härligt  :wub:

Ja..låter lite klippt på sina ställen..en hel del pga av "samma Karl" som du säger..refrängen startar ju innan versången tar slut tex..och i refen tar kördelen över leadsången..inte helt lätt..kanske går att fixa? lite mer bastryck..OK.. skall kolla på det..har en förmåga att skära lite för mycket i basen numera... i slutet är det ett medvetet val att klippa kören och sista "mad" tas över av en annan röststruktur... måste få leka lite, är ju lite Art? :P.. kul att du gillar..tack för råd! /Clemens :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Filmmusik i början
Fin början.( Rörmiken gör sitt jobb, hör jag. Har själv skaffat mig en dylik och hör direkt)
Vissa likheter med Pink Floyd.
Det här här låter kanon på alla sätt
Kanske är volymen på sången något låg i slutet, samt att en något hög cymbalklocka, kanske


Skall kolla lite på nivåerna.."Doom" som väl kan betyda "öde" (oxo relaterat till "Doomsday" ) vilket bjöd in lite till
det "ödesmättade" introt  :) kanske lite Pink Floyd som du säger, fast det hör jag inte själv... Tack för råd och lyssning...


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Ja lite PF/film/Gabriel-feeling får man allt. Snyggt! Tycker sången är för hög i förhållande t resten i början. Jämnas ut sen...
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
1 + 1 > 2
Bevisas i detta och tidigare colab ni har gjort. Bra. Justera nivåerna lte och detta är helt klart.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Kul!

Gillar din röst Karl, n'är du sjunger i de lägre register. Tycker mer om den klangen än de högre, där det blir mer knipigt :)

Rösten har en gnutta för mycket early reflectiosn på reverbet känns det som..


ANnars, skitbra, kul!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tror kanske man kan pilla på sången och du har säkert rätt att det känns lite på när körerna kommer....har också upptäckt ett ord som jag inte är riktigt nöjd med så det kanske blir en tagning till  <_< men kul att du gillar.../ karl
riktigt bra jobbat.
snygga melodier och bra arrat

övergångarna från vers till refr? känns lite klippta när dom höga körerna kommer in. förmodligen för att det är samma sångare som gör allt?

mixen kunde få lite mer av basregister. saknar lite tryck nu.

härligt  :wub:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


asti

  • Gäst
Väldigt snygg produktion - mixen låter dock lite hård/vass i mina högtalare. Fin sång, men något ansträngd i den "höga" kören!
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja lite PF/film/Gabriel-feeling får man allt. Snyggt! Tycker sången är för hög i förhållande t resten i början. Jämnas ut sen...

Ok!...Gillar att sången ligger högt i visa lägen men det blev kanske för högt... Tack! :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
1 + 1 > 2
Bevisas i detta och tidigare colab ni har gjort. Bra. Justera nivåerna lte och detta är helt klart.

Ja.. dessa nivåer....Tack! :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Väldigt snygg produktion - mixen låter dock lite hård/vass i mina högtalare. Fin sång, men något ansträngd i den "höga" kören!
/Asti

Tack!...får väl se då om fler tycker mixen är vass/hård..har testat lite nya plugins och har nya lurar, vilket är något förvirrande.. :rolleyes:


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Mycket snygt arr o bra lirat.
kanske att vissa saker ligger lite högt i mixen tycker sången tar över o en sunt i mellanspelet.
Annars riktigt göör bra

tony
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou K&C!

LÅter bekannt detta, kul att höra Karl igen!
Snyggt arrat o lirat, finns inget som sticker ut eller in i mina öron.
Bra balans i mixen, snygga break vid 3:00 ger en extra krydda och 3:14 framåt låter det helt fantastiskt internationellt på kompet.
Detta snusar det helt klart HIT om, låter helt proffsigt, från början till grande finale!

BRA JOBBAT GRABBAR! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx tony och Johan....skiljer sig ju från en "vanlig" prod som jag är van vid...måste avlyssnas med schyssta lurar eller bra kräm på stereon för att få fram alla små finurliga pryttlar som Clemens står för...någonstans måste man dra en gräns också för hur mycket man ska lägga ner på låten men vi blev iaf nöjda och kul att ni gillar stuket...fortsättning följer ...
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kul!

Gillar din röst Karl, n'är du sjunger i de lägre register. Tycker mer om den klangen än de högre, där det blir mer knipigt :)

Rösten har en gnutta för mycket early reflectiosn på reverbet känns det som..


ANnars, skitbra, kul!

Hoppsan!..missade dina synpunkter..tappar lite kollen när det är två som svarar..sorry...skall kolla på reverbet och sången och arr överhuvudtaget..får nog bli en liten remix börjar det kännas som :rolleyes: Tack för lyssning!