Forum > Färdiga produktioner

Freddy - End

<< < (6/7) > >>

MaxB:
Jag har lyssnat på den här förut, hittade den igen och ser att jag inte kommenterat den tidigare.
Maffigt stycke. Härligt att höra samarbetet med rösterna. Gillar låtens uppbyggnad och dynamiken. 
Hårda gitarrer i kompet men ändå snälla i ljudbilden. Du är bra på att få till mixen.

Efter några lyssningar låter det här redan som en klassiker.

Larsson:
snyggt framfört av er båda. skitskön sång verkligen!
låten håller ihop finfint, det enda jag saknar är tryck i ljudbilden
som typ limiter på mastern, man vill lixom ha en ljudmatta rakt i facet när refrängen kommer
men..skitbra jobbat av er båda iaf!

/Larsson :)

Emulator:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.07.2008, 08:46:59 ---Efter några lyssningar låter det här redan som en klassiker.

--- Slut citat ---

Ja, verkligen. återvänder igen och lyssnar på detta. Snyggt genomtänkta sångstämmor.

Kunde man få försöka sig på att förstöra denna med en mix vid tillfälle tro?

MacTS:
Denna hade jag missat! Skitbra ju!

Dom enda synpunkterna jag har av lite negativ klang är trummorna (jag är ganska konservativ när det gäller sånt, och dom blir lite för "moderna" för min smak) samt att jag skulle vilja höra mer av gitarrkompet.

Kanonbra låt och genomförande som lätt platser bland de stora banden inom denna genre!

freddy:
Uppdatering:

Gick igenom min hårddisk igår och hittade på trumtagningar jag fick till denna låt jag gjorde för ett par år sedan.

Det blev aldrig av att jag la in trummorna minns jag, pga att jag antagligen var less på låten vid det laget, samt att jag inte riktigt kunde få till soundet jag ville. Nu idag provade jag att mixa in trummorna, och jag har bestämt mig för att göra en 2010-version av denna låt.

Micke "Ajax" fixade trummorna till denna och låten lyfte väl ungefär 10 steg mot mina programmerade dito. Här är en liten kort teaser/demo på trumspelet mot slutet av låten (fan vad han svänger):

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/trumgud.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion