Forum > Färdiga produktioner
Freddy - End
freddy:
uppdatering:
Gick igenom min hårddisk igår och hittade på trumtagningar jag fick till denna låt jag gjorde för ett par år sedan.
Det blev aldrig av att jag la in trummorna minns jag, pga att jag antagligen var less på låten vid det laget, samt att jag inte riktigt kunde få till soundet jag ville. Nu idag provade jag att mixa in trummorna, och jag har bestämt mig för att göra en 2010-version av denna låt.
Micke "Ajax" fixade trummorna till denna och låten lyfte väl ungefär 10 steg mot mina programmerade dito. Här är en liten kort teaser/demo på trumspelet mot slutet av låten (fan vad han svänger):
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/trumgud.mp3[/mp3]
Emulator:
detta måste nog ändå räknas till något av det bästa jag hört på KR.
Låten i sig är bra, och två duktiga sångarre jobar skitbra ihop på den.
Uppbyggnaden är skitsnygg. bra disponerade fem minuter, och det känns inte långtråkigt någon stans.
Det finns så mycket att säga kring denna låt att det blir svårt att börja nånstans.... så jag skjuter vilt omkring och ostrukturerat.
skippa kören på första ordet, låter inte alls bra. blri grötigt och åsas röst framträder uselt.
generellt sett behövs mer tyngd i låten. vet inte exakt vad? elakare sound på kompet kanske? nu blir det LITE för mycket ESC 2007 Moldavien (som förresten är en jävla bra låt)
uppbyggnaden med kvinna/man som sjunger funkar jättebra. Dock blir man lite fundersam när du sjunger mot dig själv. passar inte alls bra in, när du haft dialog med åsa hela låten? ta in extrafolk på kören där -vilket generellt är det enda som saknas på låten. För att få full pott borde du ta in fler folk på kör. nu hörs det att det är du överallt. (inget FEL, men bättre kan det ju vara)
mer gnäll: hihatarna skulle passa lite bättre in om det fanns mer elektronica i låten... mer variation efterlyses. kanske skulle en äkta trummis inte spelat såhär heller...därav mitt gnäll om att det skulle passat bättre med mer elektroniskt.
sång
Freddy, kalabra. verkligen. en röst du nog kan sjunga lite vad som helst med. bra lead och ännu bättre backing vocals. kanske skulle testa artikulera mer.
Överlag bra utta också.
Åsa: din bästa sång ever tror jag. shit så imponerande! Och ändå vet man att det finns mer attityd nånstans, det hörs ;)
Lite synpunkt kanske kan vara att ta fler toner direkt utan att glida in på dem? funkar bra nu, men skulle funka ännu bättrre om det var sparsamt.
om låten:
Riktigt bra gjort tycker jag, med bra text. massvis med influenser och stilar här, mycket 80/90 pudelrock och lite shclager faktiskt. fantastiskt bra disponerade minutrar och riktigt bra spela på instrumenten. Arrangemanget är snyggt, men det kanske saknas det lilla extra för att verkligen slå ner en i backen när man hör det.
nu tappar man bara balansen ;)
riktigt, riktigt bra jobbat. en låt jag skulle vara stolt över
david.roennlund:
börjar med att klaga, så har vi det ur världen :rolleyes:
0427 : stråket här har ett shysst ljud... men låter lite bäng...låter som en loop med en deadend.... liksom den sista tonen tar slut på ett ofint sätt :(
du har fått ihop detta väldigt snyggt, allt har en bra plats och låter ruskigt proffsigt :)
precis som med din festivallåt så blir denna bättre med tiden.... första genomlyssningen är svår.... känns mest tråkigt då :D
men sen kommer den o nu efter ca 5-6ggr börjar jag digga det mer ..haha
åsa sjunger förträffligt trevligt på denna!!
du gör det också freddy, men kanske lite vekt på nå vis... inte den styrka jag skulle önska i denna typ av låt ?
( f.ö. en riktig popsnöreröst :wub: (du har flickorna i en lite ask...) )
snyggt ni sjunger duo !
diggar sticket med piano o guran... men skulle vilja det liiiite längre, känns för kort nu ...
vad nog allt jag har att säga nu...
//tha U:A
Marruschkka:
Jahapp...ett relationsdrama i smör-rockarfacket...lite Europe a´ la Joey Tempest över Freddys röst här..speciellt på sluthängen av tonerna...*lyssnar på låten samtidigt*...Åsa låter som Marie Fredriksson här-gud va bra! Vilken skön syntes ;)
Repetitiv refräng som går hem, fastnar, distade gitarrer som sej bör.
Samtidigt hör jag Roxette i detta..inser att det här kanske kan vara kommersiellt gångbart..ja..så är det nog.
Mycket igenkänningsfaktor i detta från mycket annat.
Antagligen bara bra :D
Sånt här funkar på många, även på mej i vissa lägen.
Snyggt, jag gillar det :P
Maria
Fredrik Karlsson:
Kanonbra!
Det enda att klaga på för min del är att bastrumman ligger lite för högt i volym och att freddans röst ligger högre i volym än åsas (höj Åsas)!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida