Forum > Färdiga produktioner

Freddy - End

<< < (2/7) > >>

freddy:
Emulator: Vilken underbart utförlig kommentar du ger oss. kul! Inga dåliga ord heller, jag tar verkligen åt mig av allt. Kul att höra. Hur man kan få det fetare vet jag inte riktigt, dock håller jag helt klart med. Man får aldrig nog av fläsk, right?

Pudelrocken ligger mig varmt om hjärtat, kul att det skiner igenom :D Ska ta med mig kritiken kring hihat och körerna i slutet och se vart denna landar. Återigen tack för konstruktiv kritik och alla varma snälla kommentarer :D

David: Tack mannen, kul att du ville lyssna! Ska kolla upp det där med stråket. Mer kraft kanske jag kan ge dig på nästa, popsnöre... ja min hårdrockarsjälv tynar för varje låt jag postar här tror jag :) Nåja, jag är nog beredd att jag låter lite sån, speciellt på "bryggan".

Ja, det är inte vidare dumt att få sjunga i samma låt som Åsa kan jag säga :D

Tack för kommentarerna!

Marruschkka: EUROOOOPE!!! Du kan fan inte jämföra mig med Joey, jag är inte värdig :D Klart som korvspad att jag gillar Europe.

Marie Fredriksson och Roxette? Haha, smått chockad här... men om det är det du hör så :) kul! Får känslan av att detta är lite för kommersiellt för din smak, men det är faktiskt inte dom allra allra vanligaste ackorden i denna. :)

Tack för dina kommentarer Marruschkka, uppskattas!

Fredrik: Kul att du gillar! Kul även att du påpekar precis dom grejerna jag höjde i min andra mix av denna låt :) Men det kanske blev lite föööör mycket. Ska kolla upp detta. Tack för att du lyssnade

Wernborg:
Hihaten i introt låter skumt. På slagen som är unisona med gitarren och annat är den hög i nivå, men mellan markeringarna låter det inte som samma ljud.

Bra melodier och speciellt i refrängen, och gillar också den lite dolda moduleringen du gör där också.

Härligt morrr i bakgrunden som ligger i slutet av versen.

Kanske inte så mycket Joey, mer John i så fall. (Norum alltså, och då avser jag tonspråk och attityd i gitarrsolot. Kanon!)

Åsa, du sjunger ju tokbra i denna. Kalasjobb.

Sen är det ALLTID rätt med tubular bells.  :D

Harmonica mike:
Finns inte så mycket att säga om detta Freddy,Åsa och du gör ett starkt jobb här.

Kanske ligger sången lite högt mot övrigt under verserna där det rockar fett,jag får känslan av dom ligger lite ovanpå..? Först trodde jag det berodde på reverbet,men efter nogrann lyssning så "tror" jag att dom bara ligger lite för högt i volym.
Fast å andra sidan,sång skall ju höras så..Men det kan vara värt en test om du ger dig på mixen en gång till..

Snyggt jobbat!

Mvh
Micael

freddy:
Wernborg: Det stämmer att det är två hi-hatar. En loop som går lite mest hela tiden, som lite extra skit sådär, markeringarna på den "vanliga" hihaten ska ner, håller med.

Kul att du gillar melodierna och även kul att du hör moduleringen. Gillade den själv.

Kul att du gillar penta-solot.

Harmonica Mike: Yes, det är svårt med att mixa sången när man vet hur den går liksom. Så man skjutsar gärna på den lite extra eftersom man ofta mixar den lågt normalt annars. Bra poäng och tack för de fina orden.

equality:
Får lite ABBA-vibbar särskilt när ni sjunger unisont och inte bara soundet utan även melodimässigt vilket var ABBAs största förtjänst. Bas- och kagge-markeringarna är snygga men lite starka i mixen som annars är super. Fin melodi och pianokomp. Låter  i stort färdigt i mina öron. Händer en hel del i låten vilket är intresseväckande. Bra jobbat!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion