Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Vi ger aldrig upp
MaxB:
--- Citat från: Lådan skrivet 21.06.2008, 21:56:50 ---Grynt!
--- Slut citat ---
Grynt? B)
IKEN:
Fan vilken bra låt Max!!!! Tycker i mina trötta öron att det låter helt okej om detta,bra baslir,70-tals fuzz,Nationalteatern?
Och jag tror jag förstår texten och vad som händer,hoppas att det löser sej Kompis.....
Gillar den lugna sorgliga delen i mitten,ditt signum ,Mellotronen,gör vad en skall,bygger stämmningar... :wub:
Körerna ligger lagom lågt,men hörs och ger fyllighet åt sången.....
BRA JOBBAT MANNEN :D
Harmonica mike:
Tjena Max B.
Missade version två så jag kastar mig över trean med motorsågen...
På plus sidan:
Låten börjar svänga nu..
Skönt lirad bas..
Bra sång..
På minus sidan:
Lite för hög sång..
Nog så många omotiverade bas kagge slag,dom klöser liksom i luften emellanåt då basen inte går med samma frenesi..
Gurans sound,för ett ögonblick trodde jag att jag blåst membranen på mina monitorer - minska på disteriet..
Guran lite otajt..
Vad jag skulle gjort förutom ovanämnda tips:
Lite reverb på sången,eventuellt ett på mastern för att få lite rymd på hela alstret inte nödvändigt dock..
Där stängde jag av motorsågen och konstaterar att låten har tagit sig ett par meter.Nu börjar jag gilla det!
Klar fyra av fem i denna tappning,för en halva till - fixa mix å lir.
Mvh
Micael
MaxB:
Tack för utlåtanden. Kul att vara på gång och göra musik igen. Det har stått stilla så länge. Iken, jag tror också du vet vad det gäller, vad som är kampen vi inte ger upp. Om nån vecka kanske jag kan säga: Yippey vi lyckades - men inte ännu...
Jag ska kanske fixa otajt spel och definitivt kolla reverbdelen och kanske sänka sången något snäpp.
Guran har för mycket dist men den är inspelat så och jag måste lägga om den om jag ska minska på disten. Får se om jag orkar fixa det. Snart är det dags för nästa gamla låt som jag ursprungligen gjorde 1985 men idag har gjort en ny version av.
mahan:
Tjou MaxB!
Jisses va detta gått framåt sen senaste verren jag lyssnade på. Nu börjar det vara sting o tjo o hej i det hela!
Du räknade ju själv upp vad som borde göras ännu, så det kan jag hålla med om utan att upprepa.
Tycker mixen e i balans och arret OK, glad blir man av lyssningen, så tack för den!
Bra jobbat! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida