Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Vi ger aldrig upp
MaxB:
LÅTNAMN: Vi ger aldrig upp
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Tokigheter
LÅTLÄNGD: 3:32
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT:MaxB
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Version 2 av "Vi ger aldrig upp" idag - på midsommarafton.
Version 3 av "Vi ger aldrig upp" idag - på midsommardagen.
Version 4 av "Vi ger aldrig upp" idag - 2008-06-25.
MaxB:
Tack för lyssning och kommentar! Det skulle vara kul att ta sig tid att göra ett riktigt bra arr av det här - med en riktig trummis istället för på måfå utspridda trumloopar - men två dagar har den fått på sig att växa fram och kanske räcker det...
- Vi ger aldrig upp!
flabb:
:)
Skön låt/text, ljudbilden känns lite rörig, trummorna lite lite svaga, sången lite stark, kanske panorera kompgurorna lite, bara en ide, kändes en knapp minut för lång
Ge inte upp! :)
mahan:
Tjou MaxB!
Kul med lite poppigt stänkt musik!
Nånting gör detta svårt att lyssna, knepigt att få tummen påt..
Dynamiken saknas på nåt sätt, väldigt trångt i ljudbilden, för mycket kompress på sången t.ex.
Vi ger aldrig upp... snygg låtidé, men helheten saknar detdär....sparken, lite otajt nu!
kan ju inte sätta tummen på vad som borde greijas men alldeles tydligt så lönar det sig att fortsätta skruva på denna låt!
Basen låter lite trevande nu, kunde driva låte lite mer.
Kompguran kunde vara liet vassare.
h. johan
Harmonica mike:
Tjena Maxb.
Det tar liksom fast emellanåt,typ på sång delarna,kanske tänkt som kontrast..? Och då kan det funka rätt bra,får lite Adolphson å Falk vibbar på vissa sångdelar.Glömt namnet på låten dock.Men det upplevs inte som en plankning så lira på du,se det istället som en komplimang..Rätt så häftigt distad gura till genren..Omotiverat hög sång vid 2.48..
Lite otajt här och där som förtar lite av stämningen.Jag hör en del guror som i en "dimma",kanske har du för många pålägg..Banta dom eller panorera och mixa in dom i låten..
Nu har jag "neggat" nog.
Låten är rätt skön,kanske inget jag skulle köpa - men definitivt skulle jag lyssna om jag hörde det på radion - efter lite mix puts då...Trummorna låter bättre än mina :D Vilka är min stora akilles häl..
Avvaktar med betygs utdelning,tills du fått ordning på mixen :P
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida