Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Vi ger aldrig upp
equality:
Får lite Nationella teater-vibbar och lite Thorsson d:o. Fräsig, svängig låt med tuffa Fender(?)-fills, som någon gång gör texten ohörbar men ingen fara på taket. Förflyttas i tiden tillbaka den gamla studentpuben 1977. Rökigt, öligt och god stämning med allsång på refrängen. Tack för den resan!
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 05.07.2008, 01:18:52 ---Får lite Nationella teater-vibbar och lite Thorsson d:o. Fräsig, svängig låt med tuffa Fender(?)-fills, som någon gång gör texten ohörbar men ingen fara på taket. Förflyttas i tiden tillbaka den gamla studentpuben 1977. Rökigt, öligt och god stämning med allsång på refrängen. Tack för den resan!
--- Slut citat ---
Jag är nog fortfarande kvar där, kanske inte på puben men väl i den gamla tiden. Fillsen kommer från en gammal trotjänare som jag köpte 1976 av Ingemar Rogerfelt, gitarrist i Pugh Rogerfelts dåvarande band Rainrocks. Jag kom just på att jag haft den i över trettio år. Det är min nyaste gitarr.
AriaProII TS-600
Den andra elguran har jag haft i trettiofem år.
Hagström Viking -67
Jag är verkligen kvar i den där gamla tiden inser jag nu. Jag har ju kvar mitt gamla "Reverbsystem 9" också, som låter "klonk" då man slår på det och "klack" då man stänger av det.
Wernborg:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.07.2008, 09:31:28 ---Jag har ju kvar mitt gamla "Reverbsystem 9" också, som låter "klonk" då man slår på det och "klack" då man stänger av det.
--- Slut citat ---
:lol: Härligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida