Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Alive Tonight
freddy:
Yes, en lite mjukare version uppladdad. Tyck gärna till igen. De som orkar. Ska försöka vidare med denna ett tag till...
Yllet:
Gillar inte gitarrljudet, det ska vara mindre hårdhet runt 1000hz-3000hz, ge dem lite vässa runt 4000-5000 istället. Det är i alla fall värt att testa.
Basen borde vara punchigare och likaså kaggen. Ge kaggen utrymme runt 50-60hhz och boosta rejält där, men se till att få fram klicket med vid 3-5khz. Den gröper du ur den så basen får plats, runt 80-120 hz, du kan även ta bort massa mid från kaggen om den låter för burkig (ca 500hz) Sen kan du komprimera dem ihop, så de får ett bra samspel.
Låten som sådan då? Inte vet jag, jag lyssnar inte på sång. Men sången låter bra mixad.
:)
mahan:
ÅÅÅÅÅLRAIT Freddy!
Har karpat på sig många snäpp sen senaste verren, spelade med hög volym genom monitorerna och husmor rusar in och frågar om det är KR gäng på gång!
Och hon tycker att det borde hittas ännu mera spark i trummorna, och det tycker jag nog med. Virvelkaggen måste få mera fläsk! Och haihatten kunde tunnas ut aningen.
Härligt drag, en riktig sommarhit! Obbnäs gillar!
Kolla Yllets frekvensideér, tror det kommer att sitta fint!
BTW! gurasolot sitter skönt!
Åsa..... Åsa rules! :wub:
Lite till Freddy, ge int upp ännu! :)
h. två diggare från Obbnäs
freddy:
--- Citat från: Yllet skrivet 11.07.2008, 17:09:00 ---Gillar inte gitarrljudet, det ska vara mindre hårdhet runt 1000hz-3000hz, ge dem lite vässa runt 4000-5000 istället. Det är i alla fall värt att testa.
Basen borde vara punchigare och likaså kaggen. Ge kaggen utrymme runt 50-60hhz och boosta rejält där, men se till att få fram klicket med vid 3-5khz. Den gröper du ur den så basen får plats, runt 80-120 hz, du kan även ta bort massa mid från kaggen om den låter för burkig (ca 500hz) Sen kan du komprimera dem ihop, så de får ett bra samspel.
Låten som sådan då? Inte vet jag, jag lyssnar inte på sång. Men sången låter bra mixad.
:)
--- Slut citat ---
Tack för fina frekvens-tips. Ska försöka mig på deet du säger, spännande. Precis sådana här tips jag behöver :D
freddy:
--- Citat från: mahan skrivet 11.07.2008, 17:21:41 ---ÅÅÅÅÅLRAIT Freddy!
Har karpat på sig många snäpp sen senaste verren, spelade med hög volym genom monitorerna och husmor rusar in och frågar om det är KR gäng på gång!
Och hon tycker att det borde hittas ännu mera spark i trummorna, och det tycker jag nog med. Virvelkaggen måste få mera fläsk! Och haihatten kunde tunnas ut aningen.
Härligt drag, en riktig sommarhit! Obbnäs gillar!
Kolla Yllets frekvensideér, tror det kommer att sitta fint!
BTW! gurasolot sitter skönt!
Åsa..... Åsa rules! :wub:
Lite till Freddy, ge int upp ännu! :)
h. två diggare från Obbnäs
--- Slut citat ---
Schyst mahan. Husmor har nog rätt hon. Vi vill ju inte sätta oss på tvären mot kvinnosläktet, så det är bäst att jag kollar upp det där.
Ska försöka hitta lite mer fläsk att slänga på. Tack för att du lyssnade!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida