Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Alive Tonight
freddy:
;)
Wernborg:
E-type :ph34r:
Produktionen låter ganska hemsk faktiskt i mina öron. Bra melodier här ju, en pudelvariant istället kanske? Mer hårdrock och mindre euro alltså.
flabb:
minus: Gillade inte riktigt gitarrljudet, lät för digitaldistigt i mina hörlurar?
plus: Kan inte mycket om genren men rätt ösig refräng och helt klart lite nåt man kan ösa till på dansgolvet så att säga,
med andra ord, det svänger :)
Snyggt gitarrsolo överraskade lite, en höjning därefter och jag fick melodifestivalvibbar :P
4 av 5 discobollar. :)
Emulator:
OUH!
etype. inte visste jag att cheiron hade lokalkontor i uppsala? :D
riktig dansgolvrökare som tyvörr inte alls är trevligt att lyssna på i sitt nuvarande skick för att det SKRIKER disknt och allt känns sönderkomprimerat. tror att om man drog ner volymen på samtliga kansler lite så skulle det vara behagligare..nu känns det som det klipper o bara blir för mycket.
Pianoljudet kändes först lite artificiellt, men jag tror nog det beror på mixen i sig.
Första sångtonen känns lite off? eller så är jag degig.
Låten i sig är annars en veritabel ångvält som verkligen förtjänar en bra mix: riktigt bra energi, "lagom" välkända tongångar så man känner sig hemme, och snygga insatser på samtliga instrument. Gitarrerna har enormt bra fläsk, men det grötar sig i komprimerings/volymskvarnen.
Och sången. Dra ända in i...öh. nånstans. fy F*N va bra detta blev!!! Bästa dance-sången och sångmelodin jag hört från dig åsa. rakt över superbra. (första tonen? ;) )
Så gljud och mix av sången är något jag skulle kunna begå brått för att få till. hur gjorde du? hur bra som helst!
gott betyg till bägge två för insatserna med instrument och sång. jag tror att låten kommer bli riktigt bra om mixen ordnas lite.
kanske kan skicka den, säg till nån bekant/bekanta, över msn nästa gång, för tips? -_-
(jaja, dålig humor)
Och, det kanske bästa av allt, är väl att ni har fler av samma sort ?
gogo!
Emulator:
--- Citat från: flabb skrivet 13.06.2008, 00:20:16 ---minus: Gillade inte riktigt gitarrljudet, lät för digitaldistigt i mina hörlurar?
plus: Kan inte mycket om genren men rätt ösig refräng och helt klart lite nåt man kan ösa till på dansgolvet så att säga,
med andra ord, det svänger :)
Snyggt gitarrsolo överraskade lite, en höjning därefter och jag fick melodifestivalvibbar :P
4 av 5 discobollar. :)
--- Slut citat ---
tror kanske att digitaldistiga ljudet kommer från att hele mixen klipper?
5 av 5 cocosbollar
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida