Forum > Färdiga produktioner
equality - SulkIV
equality:
--- Citat från: 91:an skrivet 21.06.2008, 20:54:46 ---Ett sånt här gitarrlir stå på egna ben! Spola trummorna, dom tillför inget. Tror inte ens att en levande trummis skulle platsa. Nej, jag tycker gitarr, piano och bas sitter alldeles utmärkt tillsammans och som nämnts, eventuellt en sångstämma - det kanske redan är på gång? Tummen upp från mej!
--- Slut citat ---
Kul att du ville kommentera denna. Ja, trummor är alltid det knepigaste för mig. Tack för tummen! Lade därför upp en trumlös version nu också. ;) :)
cykeln:
Tror nästan den är bättre så - alltså utan trummor
Kanske det kunde ligga något - typ congas under pianodelen
Basen kan höjas något snäpp
Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnar på trean..Jo men nog funkar väl dessa sparsamma trummor? Pianot låter klart bättre nu,mot när jag lyssnade senast.Jag hittar inga "nits" i denna - det låter färdigt i mina öron.
Mycke snyggt Mikey.
Såg att du funderade på reverb,,jag snokar upp en länk till ett välfungerande och klistrar in den här..
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=4609.0
Funkar bra tycker jag.Likaså kompressorn.
Mvh
Micael
flintan:
Ren glädje. Detta var trevligt. Tycker inte att man saknar sång.
Om jag ska klaga på något så får det bli att det känns som att trummorna inte spelar i samma band som gitarr, piano och kontran.. Kanske skulle passa bättre med lite luftiga vispar på virvel och sizzle cymbal.
Men det funkar ju såhär med, jag blir :).
equality:
Får tacka för den fina kommentaren Flintan! :) Hittar inga vettiga vispar, vare sig Groove Agents eller EZD låter bra.
Man kanske skulle köpa sig vispar, virveltrumma och en cymbal?? Baskagge, highhat och tamburin kan man väl köra samplat? :unsure: :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida