Forum > Färdiga produktioner

equality - SulkIV

<< < (10/15) > >>

equality:
cykeln, HM: Thnx för ny lyssning. Ska kolla länken HM. Bra att pianojusteringarna funkar. Trumfrågan är min ständiga följeslagare. Ibland blir skavanker i instrumentspelet mindre tydliga med trummor...

91:an:
Lyssnade just och jämförde de båda versonerna med och utan trummor. Jag tycker versionen utan trummor är bättre. Gitarr och piano sitter perfekt med utsökt rytmiskt spel. Ibland kan man då sakna en metronomliknande takt som håller ihop det hela, och det är där basen skulle fylla den funktionen. Som det nu är spelar basen ett mer synkoperande rytmiskt melodispel som i och för sej fungerar tillsammans med metronomspelande trummor. Men utan trummor saknas egentlig grund. Här skulle basen fungera ypperligt! Jag skulle vilja höra en bas som i stort sett bara spelar grundtonerna på första takten och låta gitarr och piano stå för övriga rytmspel och dämed slippa konkurrens. På så vis skulle instrumenten komplettera varann istället för att konkurrera. Det är bara min synpunkt, vad tror du? Låta piano och gitarr stå för rytmerna och basen stå för takten?

Kornstad:
Hallåy igen!

Jag tycker faktiskt att versionen utan trummorna blev bättre! För mig gav den grymt sköna live-vibbar  :)  Kan riktigt föreställa mig hur de sitter på var sin stol i en tät cirkel och bara jammar loss i ett störtskönt gung. Saknar bara någon som efter en liten bit in i låten drar igång med ngt rytm instrument han lyckats grabba tag i närheten och improviserar loss på. Någon shaker, tamburin, egg eller liknande. Bara jätteenkelt.

4:e gången i rad nu...får lust att jamma med. Trummar på skrivbordet.....härligt!

Wernborg:
Mycket bättre utan trummor. Lätt att snöa in och glömma bort att man kan dra ifrån för att öka på nåt sätt.

Vill fortfarande ha tydligare melodier, kortare intro och längre låt.

:)

Clemens:
Fin och härlig stämning...Utan trummor föredrar jag...Tycker den känns färdig!  Skicka låten till Tommy Nilsson..  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion