Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake feat Plinka- Fifty years from now
Harmonica mike:
Tjena Rattlet.
Lyssnar utan att ha läst vad som skrivits för att inte färgas av dom andras synpunkter..
Din sång:
Bra,men delayet har jag lite svårare för..Automatisera det lite så att det bara studsar ibland - tycker det förtar lite av din fina sång..Möjligen lite mindre reverb oxå..kanske ordnar det sig om du fixar delayet..
Lite häftigt strängljud från ackeguran..Det låter nästan som om det skulle kunna vara ett egg som rytmiserar med i låten..
Plinkas insats låter bra fast rätt hårt reverberad..
I övrigt så låter det helt ok samt snyggt lirat på alla plan.Orgel åkningarna är lite mariga i lurar men låter snyggt i monitorer..
Låten vill inte riktigt fastna,men det kanske ger sig efter några lyssningar..Gott jobbat.
Mvh
Micael
Rattlesnake:
--- Citat från: equality skrivet 04.06.2008, 00:31:51 ---Vacker, catchy melodi och snygg sång. Påminner mig något om Lettlands sprudlande bidrag i ESC 2000 (Brainstorm - My Star). Mixen är helt ok, kanske väl mycket delay på sången? En smaksak. Snyggt lirat och fina körer av Plinka. Nåt för radion i sommar!
--- Slut citat ---
Hej Eq,
Mmm, My Star :wub: Var det någon låt som förtjänat att vinna ESC så var det den. Ja, Plinka har en väldigt speciell röst som ger ett snyggt sound. Delayet är noterat, jag var osäker själv på nivån.
Rattlesnake:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.06.2008, 01:40:24 ---
Din sång:
Bra,men delayet har jag lite svårare för..Automatisera det lite så att det bara studsar ibland - tycker det förtar lite av din fina sång..Möjligen lite mindre reverb oxå..kanske ordnar det sig om du fixar delayet..
Lite häftigt strängljud från ackeguran..Det låter nästan som om det skulle kunna vara ett egg som rytmiserar med i låten..
Plinkas insats låter bra fast rätt hårt reverberad..
I övrigt så låter det helt ok samt snyggt lirat på alla plan.Orgel åkningarna är lite mariga i lurar men låter snyggt i monitorer..
--- Slut citat ---
Hi Mike,
Bra feed! Det lutar åt en ny mix, sångdelayet är nog för högt/mycket. Jag har aldrig automatiserat delay förut, rädd att det blir för...hm...modernt.
Acken ska ses över. Du har säkert rätt. Plinkas sång vill jag nog ha lite på det sättet, men vi får se om det är flera som tycker lika. :)
Orgeln har du fel om, för det är ingen orgel, utan sång! :D Kört genom leslie dock, så det låter ju orgel... ^_^
freddy:
--- Citat från: equality skrivet 04.06.2008, 00:31:51 ---Vacker, catchy melodi och snygg sång. Påminner mig något om Lettlands sprudlande bidrag i ESC 2000 (Brainstorm - My Star). Mixen är helt ok, kanske väl mycket delay på sången? En smaksak. Snyggt lirat och fina körer av Plinka. Nåt för radion i sommar!
--- Slut citat ---
Precis vad jag tänkte på, det låter Brainstorm om både sång och låt! Skitbra tycker jag eftersom jag gillade detta band. Delay pratar folk om, jag tycker även att det är för mycket reverb överlag.. Dra ner på lite effekter och hitta mer närhet. Slutet kändes väldigt konstigt men det kanske kommer ändras? För snabb fade och fel med fade i denna...
Annars gillar jag detta, bra låt och bra insatser!
Rattlesnake:
Hej Freddy,
Det är alltid kul att höra association och referenser till andra artister, åtminstone om det är något bra! Jag har visserligen bara hört My Star med Brainstorm.
Reverb och delay noterat, jag kan hålla med om att det går att minska på båda.
Slutet med phaser-fade var jag väldigt nöjd med, lite längre kunde det vara, men det blev så långt det blev pga att kompet slutar där. Går ju att göra längre mha lite copy-paste såklart, men här sken min bekvämlighet igenom igen... Skall fundera på ett alternativt slut dock. Tack för bra feed. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida