Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake feat Plinka- Fifty years from now

<< < (3/7) > >>

Marruschkka:
Det här var riktigt bra ju :D

Härligt luftigt sound , skön bakåtlutad leadsång och sköna svävande körer av Plinka, det gillar jag, känns somrigt, typ en låt att lyssna på i bilen och gala med, lite easy-going sådär!

Kanske lite väl mycket reverb på det hela bara.
Faden på slutet passar in på denna, det flyter på...

/Marr

mahan:
Tjou Ormen!

Riktigt snygg låt detta, snyggt lirat o sjunget. Mixen har ju fått några kritiska kommentarer och det får den nog av mig åxå.
Okei, detta är ju kanske 80-tals sound o arr och då skulle allt vara grovt reverberat o delayat. Men tror denna skulle sitta
snyggare om du skruvade ner ordentligt på både delayet o reverbet. Och ändå blir det tillräckligt med botten o fläsk på kroppen kvar.
Sen tycker jag mig känna av en choruseffekt åtmiståne på körsången eller e det kanske på slutmixen? Nånting som får soundet att cirkulera lite obehagligt, det kunde åxå användas lite mer sparsamt.
Tajt eller otajt sång då, spelar ingen roll för mig, tycker det låter snyggt ändå, Plinkas kör kunde lyftas lite upp bara du får styr på dina effekter. :rolleyes:
Så en lite torrare version efterlyses, annars skitbra jobbat, o snyggt samarbete åxå!

h.  johan

Rattlesnake:
Kul med så många kommentarer, jag hinner knappt med att svara!

Marr: Tack så mycket! Kör försiktigt bara, vill ju inte att du kör i diket för min skull!

Mahan: Det som låter som chorus är nog att sången är dubbad här och var. Jag kan hålla med om att Plinka är låg i förhållande till min lead, men kan det inte vara den som är något hög...? Svårt detta, det låter så olika beroende på var jag lyssnar.

Båda: Mycket reverb...? Jaja, jag skall göra en ny mix! :P

Plinka:
Det här var en låt som verkligen fastnade i mitt huvud! Jag gillar den, och sommarkänsla-verkligen!
Det var jättekul att få vara med o köra! Kul att det gillas!  :D

Aettan:
Får lite Squeze "Later with Joels" wiiibbbar, snygg pop på min ära sånt här gillar jag och Plinka man kommer att höra av sig när det blir kördaxs. Sa jag att jag gillart som F :D minnet  :D.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion