Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake feat Plinka- Fifty years from now
Rattlesnake:
En låt som har väntat länge på att komma upp till ytan. Texten är helt surrealistisk där fonetiken har fått väga tyngst, och handlar om ett diffust framtidsland.
LÅTNAMN: Fifty years from now
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 3:11
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT: D:o
ÖV. MEDVERKANDE: Plinka på körsång, max på gitarrsolo
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Ja, ordet är fritt! Kommentera och tyck till, speciellt på vad som kan göras bättre.
Emulator:
ja. som jag hörde i mixandet av körlåten så passar era räster SÅ klockrent ihop.
Intryck efter ett par varj.
Lite triolande eller liknande på diverse (?) instrument (främst piano) i början gör att det låter lite otakt. Lugnt efter ett par vändor, men störde mig i början.
Din röst är *aningen* svajig på nåt ställe. det gör det hela mer personligt, men aningen mindre proffsigt. petitess utan des like dock.
delayet på din röst skulle jag välja att automatisera: lägg det endast på ett fåtal ord, kanske kan du skicka sista ordet via en bus till delayet..kanske skruva till lite vintage bandekosound, kanske överdrivet smal strandradioljudbild...för att skruva till det lite.
annars är det detta riktigt bra gjort. Snyggt inspelat, alla instrument ligger perfekt. sång kanske upp en db, eller lite hårdare komprimering och lite högre...
samtliga av mina åsikter är riktiga petitesser. underbart att få chansen att hacka på skitsaker på samma sätt som man dissar en låt som släppts på skiva.
bugar mig :)
Rattlesnake:
Hej Emu,
Jag lyssnade på uppladdningen för att höra att den var OK, och reagerade på precis samma saker som du gör - det låter lite otajt i introt, och min sång är falsk på vissa ord, främst på första versen. Hade inte hört det i mina bra lurar, men mina billigare datorlurar avslöjar det. Sången skall jag inte bortförklara, men jag tror något har hänt med synkroniseringen av MIDI:t i början av låten. Jag har varit med om detta förut, och när en dödskvantiserad inräkning låter otajt så har man problem... Jag har nog inte lagt tillräckligt med blanktakter innan låtens början.
Att jag valde att inte automatiserade delayet är främst för att jag är lat, men ekona bygger också upp en hel del kropp på låten.
Lyfter på hatten. :)
equality:
Vacker, catchy melodi och snygg sång. Påminner mig något om Lettlands sprudlande bidrag i ESC 2000 (Brainstorm - My Star). Mixen är helt ok, kanske väl mycket delay på sången? En smaksak. Snyggt lirat och fina körer av Plinka. Nåt för radion i sommar!
Emulator:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.06.2008, 00:29:55 ---Hej Emu,
Jag lyssnade på uppladdningen för att höra att den var OK, och reagerade på precis samma saker som du gör - det låter lite otajt i introt, och min sång är falsk på vissa ord, främst på första versen. Hade inte hört det i mina bra lurar, men mina billigare datorlurar avslöjar det. Sången skall jag inte bortförklara, men jag tror något har hänt med synkroniseringen av MIDI:t i början av låten. Jag har varit med om detta förut, och när en dödskvantiserad inräkning låter otajt så har man problem... Jag har nog inte lagt tillräckligt med blanktakter innan låtens början.
Att jag valde att inte automatiserade delayet är främst för att jag är lat, men ekona bygger också upp en hel del kropp på låten.
Lyfter på hatten. :)
--- Slut citat ---
Visst bygger den kropp :) men testa på en snutt att dra ner, och klipp ut några ord och lägg dem på ett annat spår med lite mer utspejsat delay. tror det skulle funka kalas. eller så struntar du i det :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida