Forum > Demolåtar
EMU + MARR: Reality Check
Emulator:
Hej!
På väg upp ur nån eländig inspirationsdipp skickade jag på vinst och färlust iväg nåt souligt till marre, som kom tillbaka med trevliga sångfiler. Som den envetne sönderpillande idiot man nu är kunde jag inte låta blir att leka med filerna: jag letade efter en korsning mellan 30-tals stenkaka, bessie kanske, och 90tals soul. Därav det trattgrammofonliknande soundet på vissa sångpartier....
Lindomeorkestern skall spela gitarr, och förmodligen arra detta så småningom eftersom det på nåt sätt går över min kompetens att göra njutbar musik :lol:
nä, inga mer undanflykter än att det är skitsnabbt slafsmixat.
LÅTNAMN: Reality Check
ARTIST/GRUPP: Emu + marr
GENRE: nåt...
LÅTLÄNGD: ?
KOMPOSITÖR: emu, text marre
PRODUCENT: emu
EV. MEDVERKANDE: emu + david rönnlund stråkar.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
www.perfectbounce.se/teststrak3.mp3
max:
Det här kan bli något riktigt bra!
Tycker du lyckats bra med arret, lite mer pill så blir det kanon. Jag hade gärna hört den med andra trummor men det är ju en smaksak :)
Bra sång och härligt sound på den!
Vad kort den var, hade gärna velat höra mer :)
Wernborg:
Ska samla ihop jazzorkestern. :P Hoppas jag får lite ledigt från gräsmattebevattning och annat jox snart.
Rattlesnake:
Tycker det här låter cool. B) Gillar lo-fi-samplingarna.
Saxen lirar...mysko, och krockar stundom med Marr både i frekvenser, panorering och frasering. Baritonsax, spelad lite enklare kanske funkar bättre?
Ska bli kul att höra vad det kan bli för refräng till detta! :)
Ola:
ja det här ska ni jobba på.
låter nice
håller med om saxen. ge den ett eget parti i låten och spara lite på de tillkrånglade jazz räkorna.
lycka till.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida