Forum > Demolåtar
EMU + MARR: Reality Check
Emulator:
--- Citat från: cykeln skrivet 30.05.2008, 09:13:42 ---Väldigt fint det här. Ljudbilden och pianot förmedlar en bild av en mycket sen kväll med ett par ensamma på dansgolvet. Skulle vara kul om du behöll känslan och enkelheten i den fortsatta utvecklingen. Kanske lite mer sparsamt med saxinlägg under sångpartier men låt den sen få huvudnumret.
--- Slut citat ---
tackar! enkelheten skall behållas är nog tanken ja. kul bild du får i skallen.... :) Wernborg skulle försöka släppa lös nån sax på denna sen...så får vi se. hålelr med att den är lite för ofta och för lika :D
tack!
--- Citat från: mahan skrivet 30.05.2008, 14:34:30 ---Tjou EMU!
Gott tryckande komp, djup bas och passligt släpig takt.
Hatar burksoundet på sången, man vet inte lixåm om det är misstag eller meningen, kör den till ordentligt radio/telefonsound så funkar det bättre, nu e den direkt störande särskilt tillsammans med riktiga sången.
Sen måste du hitta varianter på saxen, nu blir det lite skrattretande med den hela tiden återkommande puuu, pi pu pu puuuu :P
Komp o sångideén har du, bara att utvidga, ett fett delayat gurasolo på plats här...
Keep on working! :)
h. johan
--- Slut citat ---
skit också :D jag är genomnöjd med mitt trattgrammofonsound :( Jaja, får se över det .)
och saxen japp. en äkta skall dit!
gitarrsolot frå nog lindomeorkestern ordna :D
tack mahan!
Marruschkka:
Hihi..nej nej...EMU: du får icke ta bort trattgrammofonsoundet..jag störtgillar det ju..gärna lite stenkake-knaster på de´...lite Bessie Smith över det hela, för jag får associationer till mellankrigstiden..nån rökig bar..med ett gäng svettiga musiker...klart inspirerande för fantasin här :P
Mahan: Här är det ju en avsedd effekt som känns skön för att åstadkomma en atmosfär, men det är värre när effekten är oavsiktlig, vilket jag personligen drabbats av på en helt annan låt, sånt är icke kul. Barn är rara....men klåfingriga barn på teknik och mikrofon är inte lika rara, just då det händer;-)
Equality: Tack för synpunkter. Min sång skall ta andra ordnade former, här var det ett jam som sagt, men låter...lite skoj ändå ;)
Åsa: Tack du, känns som ett bra uppslag för alla inblandade parter.
We keep up the good work!
/Marr
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 30.05.2008, 15:51:00 ---
skit också :D jag är genomnöjd med mitt trattgrammofonsound :( Jaja, får se över det .)
--- Slut citat ---
Alltså trattgrammophonen är helt okei, soundet har bara för mycket botten!
Gammel trattisen hade ju inte mycket till basförstärkning, det var min point! :)
h. johan
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 30.05.2008, 17:12:37 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 30.05.2008, 15:51:00 ---
--- Slut citat ---
Alltså trattgrammophonen är helt okei, soundet har bara för mycket botten!
Gammel trattisen hade ju inte mycket till basförstärkning, det var min point! :)
h. johan
--- Slut citat ---
point taken :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida