Forum > Demolåtar
EMU + MARR: Reality Check
Emulator:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.05.2008, 00:39:39 ---Tycker det här låter cool. B) Gillar lo-fi-samplingarna.
Saxen lirar...mysko, och krockar stundom med Marr både i frekvenser, panorering och frasering. Baritonsax, spelad lite enklare kanske funkar bättre?
Ska bli kul att höra vad det kan bli för refräng till detta! :)
--- Slut citat ---
kul! angående saxen: samplade loopar. wernobrg skall pull some strings och ordna äkta :wub: För fraseringarna på denna är...ja. just ;) ville dock inte ta en reasonsax för de låter skit rent ut sagt :D
lo-fisamplingarär faktiskt marres vox som jag effektat lofi..tycker det ger en retro-feeling.
kul att det gillas dock!
--- Citat från: Guran skrivet 29.05.2008, 01:01:30 ---ja det här ska ni jobba på.
låter nice
håller med om saxen. ge den ett eget parti i låten och spara lite på de tillkrånglade jazz räkorna.
lycka till.
--- Slut citat ---
Japp, läs ovan om saxen :) bra ide med eget parti!
--- Citat från: max skrivet 28.05.2008, 23:32:02 ---Det här kan bli något riktigt bra!
Tycker du lyckats bra med arret, lite mer pill så blir det kanon. Jag hade gärna hört den med andra trummor men det är ju en smaksak :)
Bra sång och härligt sound på den!
Vad kort den var, hade gärna velat höra mer :)
--- Slut citat ---
oj tack! Ja, trummor ja...något annat blir det. vet ej än riktigt. testat ett par olika hittills...
KÄnner jag samtliga inblandade landar vi väl över 6 minuter i vanlig ordning.
tack alla för värdefull kritik och lyssning :)
david.roennlund:
jag diggar då detta som attan, slår an nån sträng hos mig :)
stråket är inte tipptopp , men på sina ställen så tycker jag att det blev bra!
gillar saxen som kommer lite härovar, stämmningshöjare!
Marres sång är riktigt bra på denna, bland de bättre, så mysigt !!
6min.... hehe, spännande
//blaj-david
Emulator:
:) tack dave :)
Så, det slår an en sträng hos stråkdavid :lol: hihi
japp, kommer bli spännande :)
PS. tack för hjälpen med stråkarna!
jonnerstone:
Ge oss mer......nu!!! :D
Detta var som att äta en varm korv, man blir bara mer hungrig!!
egghuvud:
Jo jag gillade också det. Om det var jag så skulle jag passa mig för att plåttra bort den där lite avskalade känslan med för mycket effekter och grejs. Harmonierna och sången "bär" liskom låten av sig själv. Fram med sången lite och jobba vidare med lofi-känslan och harmonierna :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida