Ja, jävlar, jag har missat flera kapitel på den här följetången... Låter ju kanon om den där Bob, även om jag gillade din distade ursprungsröst med. Och vad låten har växt i både höjd, bredd och längd!
Fick en liten smärre överraskning där på slutet... Hade jag hört det där slutet förr så hade jag glömt det. Men det lät ju kul!
haha, visst låter du cool på slutet?
Jo, den har väl blivit lite för lång kanske, men vete fanken om jag pallar göra nån störreändring innan jag får en annan lösning på musikdatorn, för nu kan jag max öppna typ 1/3 av låten i taget
tack för lyssning -och givetvis att du ville vara med i kören!
P.S Finns ett till körprojekt igång nu
roligt detta.
mixen låter ganska rörig, men det är väl alla olika inspelningstekniker och sound på sången kanske för i det instrumentala sticket ordnar det till sig.
nån processad spökröst i sticket var för djäkla cool.
har lite svårt för sångarens långsamma vibrato som ger mig lite sjösjukekänsla. go röst, men ganska odefinierad på nåt vis.
ett alldeles för långt instrumentalt parti efter refrängen direkt efter det långa instrumentala sticket.
var det inte ett saxofonstick i denna tidigare, eller minns jag fel låt?
slutet är roligt. basrösten är för go. rattlesnake?
Aja, mixen är rörig, fick tips ovan att gröpa ur varje stämma med eq och panna runt dem hårdare. kanske även skära och fejda in stämmorna individuellt för att tighta upp dem?
Sticket är väl min favvodel ändå, med alla röster och gitarer baklänges, men det måste upp i mix.
Sångaren ja, hehe, smaken är som baken
instrumentalpartiet är ju plats för det saxofonsolo du tidiagre hört, men jag inte orkat mixa in ännu -jag har filer men ingen dator som kan hantera :S
det fanns saxar i sticket också, så det finns massa jobb kvar på denna versionen av låten...
men jag måste ha ny dator först :S
Lite rammsteinare sen också om man får be
men vi kan ta det och utkablandet av alla reason- och audiofiler för alternativ2 av låten senare, när datorfrågan är löst
Haha, den här var ju hur skön som helst. Kören är bara för bra. Bra leadsång.
Vilket hästjobb.
Hästjobb va ordet
Visst är kören maffig? lite otajt på sina ställen, kanske det vore värt att peta lite på stämmorna ändå
riktig gåshudsupplevelse att mixa körfilerna faktiskt
tack för lyssning och kommentar!