[svammel]
fick ju höra deta när det nästan bara va stråkar, och faktiskt, pianot gör minus på denna per
Enyas may it be är det som lånas tror jag bestämt, det jag inte kunde komma på över msn.
Pianot med alla sina toner kapar definitivt bort det storslagna i låten tyvärr. Den skall vara böljande massiv, storslagen. inte nån snubbe i ett konserthus som lirar lite
Själva temat är helt underbart. "End of The journey" som jag tipsade om kom ur bilder och känslor jag fick när jag lyssnade. Light heads nangialatankar kändes lite åt det hållet också. Jag tänker mig emigranter som kommit fram efter sju svåra års färd, eller man skulle kuna tänka sig en slowmotionvideo som filmar glada människor som omfamnar varandra runt om i europa när kriget va slut..dubbelbottnat, det står smutsiga, fattiga och slitna i runier men känner ändå lycka at det är över.
Pianot är inte hemma för mig i den delen. Mer stråk, pad -och svepbetonat med mäktighet som ledsagare.
kanske ett break där någon basig grundton ligger, pukor dånar långsamt, mans kör "ahh-ahhhhhh" sådär mitt i, riktigt ödesmättat.
Opianot skall med, i så fall som BAONNGGGGGG djupa bastoner här o var bara.
Lyssna på 1492 av vangelis.
Kommer bli såå bra. Förmodligen den av dina melodier som verkligen tog djupast vid första lyssningen.
[/svammel]