Fanken vikken väderrapport!
VA kul att du skaffa dendär basen. Den ger lixåm en våning till i alla dina låtar. Låt basen vandra ännu mer, det lixåm glöms bort hur mycket basen faktiskt inverkar på hela låten. Nu har den en egen "riff", och det låter snyggt!
Tycker att du hittat ett personligt närmande till väderlekstjänsten. Ta med hela Sverige och återkom till hur eländigt ni har det i Boden Utvidga till hela Europa, tycker du hittat ett mycket kärt diskussionsämne att göra musik till.
Get on, get on Mikke, get on!
Och nu har du lyckats få EZ riktigt stambaj, låter riktigt fläskigt om det hela.
Släpp in mera piano och orgel, fast jäkligt snyggt har du fått basen o EZ att jobba på tumanhand!
h. Johan
Joru,det kommer att ös regna och storma när låten är klar,det kanske kommer att höras till Bryssel?.Det får väl bli en sån där gnällig "progg blues"(från 2000-talet) av det hela.Med att vi är lurade undertoner.Jag skyller dock låtens uppkomst på Emulatorn,det var han som tog upp temat i "Längtan".. B)Får väl dedikera den till honom..
Warvicken då:Jo vi trivs med varandra,hon är riktigt fin.Sjunger som en gudinna,fast på en ton så skriker hon friskt..Förstått att det har med akustiken att göra,så hon är utan skuld..Bara det inte går med den som det gick med min snygga acke stålsträngade gura,,Hunden sprang rakt in i den när den stod i gitarrstället och den flög i golvet och halsen gick av.Testade och limma,tyvärr så blev den sig inte riktigt lik.Nu står basen i samma gitarr ställ - huga!
Liite offtopic där,nåväl:Lite mer Walkin´tycker du,tja varför inte.Resten av låten blir ett traditionellt ackords lir via väl beprövade vägar,så lite mer "walkin´" kan ju bidra till nåt positivt.Skall klura ut nåt.
Ez:et då:Ja jag rattade på och plötsligt så lät det så här,tydligen går det att få till med lite tålamod(med reservation för att ni andra håller med Johan,Equality och mig).
Mer skall det bli,so hang in there mate.
Mvh
Micael