Tack Max, ska gå gå in på spotify och lyssna i kväll. Hugh sa en intressant sak om att stoppa in musik i olika fack, som blues, jazz, pop etc. Det funkar inte så längre, eftersom man bara har nytta av det om man ska handla i en skivaffär. De finns ju knappt kvar några... så själv delade han in musik, i bra och dålig.
Jag vet inte om han har rätt eller inte, finns det ens dålig musik, det hänger ju på den som lyssnar och vem som tycker? Kanske en fråga om smak? Nåja, schyst program var det i alla fall.
/Roffe H
Jag la också märke till hans sätt att ta bort tidigare kategoriseringar men dagens ungdom har nog en herrans massa kategorier som jag inte har en susning om.
Jag känner till rock, reggae och så vidare men dagens ungdomar har hur många kategorier för rock som helst och en helsikes massa namn för reggae, beroende på hur den framförs.
Tror att Hugh på ålderns höst precis som jag förenklar för sig, då han säger så där.
Men bra eller dålig, är en svag indelning, tycker jag. Säger ingenting om musiken, mer om lyssnaren Hugh, som sticker ut hakan.
Jag har inte tänkt på hur jag skulle kategorisera olika musik... En del musik är för mig mer inspirerande men sen då?
En sak är säker, han och musikerna inspirerade och gjorde att jag vill testa de där olika låttyperna.
Det som inspirerar är bland annat en grupp med blåsinstrument, sliden på resonatorgitarren och ett stadigt piano och den där trummisen med hans sköna gammaldags sound...