Hej på dig, som jag förstår det vill du lära dig spela piano på riktigt?!?
Då tycker jag du skall ta och leta upp en lärare/pedagog och inget annat, jag ser en massa inlägg med digitala budskap; kvantisering rita upp osv osv och fattar inte hur ni lever här på forumet ärligt talat, kom tillbaks till verkligheten nån gång det är bättre här kan jag lova* ;-)
Som Marre säger det är bara att öva öva och öva finns liksom inga genvägar, varför tror alla "digitalpajaser" att man kan få allt här i livet på ett bräde, i vst form, gratis och 5 sekunder så blir man en virtuos??? sjukt, löjeväckande och oroande samtidigt...
Jag gick hos en duktig pianolärare från 3:e klass till 1:a ring alltså ca 7 år, och skulle ha fortsatt för att kunna bli riktigt riktigt bra men saker och ting hände i tonåren och man fann andra intressen som rock'n roll party och tjejer osv osv, synd på så vis men samtidigt har jag en bra grund att stå på, utan den skulle jag inte ha kunna påstått mig kunna spela piano eller klaviatur överhuvudtaget, det tog mig dessutom flera år till innan jag kunde börja spela fritt/improvisera utan noter och uttrycka det jag hörde i huvet...har plöjt de flesta klassiska mästarna och kan mina fingersättnin gar osv, minns etyder av Carl Czerny tex som är väldigt bra för fingerspelet och tekniken, men du MÅSTE ha en lärare, det går inte att fubba*
(jag vet vad jag kan och andra sliter i mig för att joina deras band sen många år men jag vill göra min egen grej...)
det är skillnad på att kunna spela ett instrument och att ha det som hobby/plink...
Mvh Kristian