Då är mattan ivägskickad och jag har lyssnat igenom alla versioner! Väldigt olika stilar och tolkningar, inte minst på ackordföljder! Beror nog på att det är en ganska simpel låt rent melodiskt, och därigenom stora möjligheter att göra sin egen låt av.
CykelnKlart sound men lite för mycket limiter - låter högt och lite trasigt i diskanten. Sången är känslosam och lidande. Basen är tung och hård. Kul ackordbyte i refrängen, det överraskar. Trummorna lite för knepiga för min smak.
MikeGillar feelingen i låten. Och att instrumenten smyger in lite eftersom. Suverän sång och bra klass på mix och prodd.
Basen och trummorna låter inte riktigt sams, kanske för att baskaggen är så låg.
FuzzbubSnyggast gitarrsolo. Sticket är riktigt bra, låten är ju väldigt basic i original och behöver variationen det ger. Trummorna drar ned helhetsintrycket, låter inte dåligt men lite statiskt som från en trummaskin.
EddiPsykedelisk ljudbild. Tycker ändå att vissa saker i soundet påminner om den man hör i Mikes version. Stämmorna låter inte riktigt rätt i pitch alla gånger, men annars låter det bra, och personligt. Hör vi en cajon?
MaxBHär har vi den som mest påminner om min i tempo. Och elgitarren kör lite samma countryräka. Men det här låter ljust och luftigt. Härligt rasp i sången, men positiv stämning ändå. Låten kändes lite kort.
ydderFOj så fint spelat. Men lite synd att den inte fick spelas in med lite bättre ljud - låter lite som från ett gammalt kassettband. Men gillar det okonstlade och raka i det här arrangemanget, och den gör mig glad, vilket många av versionerna jag hörde på youtube inte gjorde...
Ja, när jag tänker efter så gjorde alla versionerna mig glad, för man hör entusiasmen bakom. Många kända artisters verrar låter som en dag på jobbet. De med falsettsång i lead, inkl the Bands, kan jag bara inte med. Säkert nån traumatisk upplevelse från barndomen (BeeGees)