Tjoho där borta i grannlandet.
Jädra skön dänga du har fått till här Johan,jag diggar som tusan,nästan lite småbluesigt.Anar en inte obekant sjuttiotals diskodänga i botten.Men du har smyckat det hela snyggt så du klarar plagiat stämningen
Mixen låter bra,möjligen lite mer reverb på sången för komplett band/scen/stage känsla.Kanske en gnutta högre sångvolym också.
Jo just det,"Stayin´Alive" tror jag diskodängan hette..Bee Gees alster.Har för mig att den var ledmotiv i en rulle som hette "Saturday night fever"..Travolta dans tjafs - typ.Nåväl,den har du säkert hört.
Over and out
Mike
Tjou kära granne, du är väl närmast "The Polar Bear" av oss allihoppa!
70-talet lyser igenom för det var min gyllne tid, "to plagiat or not to plagiat, that´s the question"!
Hur som helst så kom detta stycke till helt spontant och fyra timmar senare var låten klappad o klar! Och jag brukar ju inte bry mig så mycket om orden i en låt men här tycker jag mig har fångat en o annan tanke om vår framtid, mörk eller ljus, ja det må var o en besluta själv!
Så helt rätt Mike! "Staying Alive" är just vad det e frågan om, hoppas denna låt inte tas som en parodi.... gjorde den med hela min själ och hoppas andra lyssnare inser allvaret i diskussionen om våran globala uppvärming... den är ju ett skrämmande faktum!
Nåväl, nog med predikan... visst hör Bee Gees till mina favven eftersom deras hitgreijer just råkade komma ut då "farfar var ung" !
Hoppas "close by" plagiatet inte stör nån och är själv innerligt glad över den positiva mottagningen!
TACK O BÅCK Mike för lyssning o en kommentar "on the spot"!
h. johan