Snart bara en vecka kvar, och nu börjar det bli tajt. Att hinna med alltså... Men utan deadlines blir ingenting gjort.
MIna problem just nu är sången, jag gillar inte tonarten C-dur heller. Skulle vilja transponera den till D eller E, men det är ju fusk. Håller på att göra om sångstämman så man fixar alla toner.
Kompet klart till 50%. Trummorna behöver jobbas på, en gitarr är klar, resten är bara slask än så länge. Men det brukar ordna sig.
Och så vart det vackert väder helt plötsligt. Under om en svart Carlsberg hjälper eller stjälper?
Jajjamen RS!
Exakt samma tonartsproblem. Låten är gjord enligt reglerna från begynnelsen. Gjorde en midi-version just för att testa sången o stämmorna, konstaterade att det inte funkar, drog ner låten till A, och se, den tonarten klarade jag fint. Följande dag var lixåm reglerna glömda och fortsatte att jobba med låten i A. Spela in gitarrer sång o stämmor och annat audiomaterial, och allt funkar som bara den. I går morse vaknade jag med en lite negativ känsla om låten, visste inte vad det var. Satte mig ner och lyssna igenom allt, gjorde en mix osv. Tills jag tittade på KR:s förstasida, storyn om forumtävlingen och ackordförljden....C,G,Am,F. Hade i min stora entusiasm helt glömt bort att transponera materialet tillbaka till C.
GRANDE KATASTROF!
Hela låten färdig för mastring, men allt i fel tonart. Det känns aningen deppigt /&%¤¤%#"!½=)(/&%
Nåväl, tänker inte ge opp, spelar o sjunger in allt på nytt med friskt humör
Sången kommer att låta som utklämt ur en kaviartub, pressat o trångt.
Lyckans ostar dom som lyckats få detta som passlig tonart
Men kämpa bör man annars dör man
Ska säkert vara färdig till söndag, på sätt eller annat
Sen blir nog Carlsberg, en låda
h. JOhan
EDIT: Länge leve midin, inga problem med transponering där inte!
« Senast ändrad: 04.06.2007, 21:50:53 by mahan »
---<<<<---- theoldmanstillgoingstrong ---->>>>---
..............