Ett bra intro tycker jag. Sen blir det lite av en låt utan melodi.
Ang. basen så tycker jag du ska ta bort elbasen och istället tjocka till den supersköna syntbasen man hör lite av i början. Höj den och höj också basfrekvenserna i den. Tror också gitarren kommer mer till sin rätt på detta sätt.
Trummorna håller jag med ovanstående om att de är för långt bak. Kanske behöver dom skruvas lite på med eq också, framför allt baskaggen som är väldigt platt. Mer botten där.
Skönt sväng annars. Påminner mig av någon anledning om Kenny Håkansson.
Tackar och roligt att du gillar. Jag tror att jag förstår dina tankar på K Håkansson, men han e mycket bättre än jag
Jag tror att jag behåller elbasen, men jag ska absolut se över trummorna, som du säger (är dock inte så bra på att mixa trummor-men jag ska prova)
Lyssnar och läser och håller inte med - för basfattig - snabbare bas - justare trummor - allt är ju redan fixat märker jag
Bra sväng lite kort men typisk Guranoanisk med flpprande gitarrer - kommer inte ihåg vad du kallar det men en helt egen stil. Möjligen för kort men utan sång så passar det på nåt vis.
Jag tror att du menar att jag brukar beskriva mitt guralir som studsgura
Som du skriver så är låten kort - mina alster blir av någon outgrundlig anledning ganska korta tyvärr - jag får jobba på det
Kul att du gillar
Tjou Gurano!
En snäll liten o blyg tåglåt, kunde bli en storhit som barnvisa med passlig sång o text faktiskt. Snyggt arrat och lirat, trummorna kunde låta ännu mer lokomotiv. En ångvissla i bakgrunden osv. Såna tankar väcktes hos Obbnäsgubben.
h. johan
Nu när du säger det så kan man faktiskt likna låten lite med en tåglåt
. Kul att höra vilka olika associationer man kan få av en låt - själv tänker jag på robotar !?!
Tack alla för kommentarer och synpunkter
Gurano