Kontrollrummet

Det var bättre förr... eller inte.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det går inte att citera Asti av någon anledning - det framgår inte heller någon video av ditt försök att tillföra kulturen en osannolik sanning videolänken är kaputt, disordered, dålig - helt slut - het enkelt försök att editera på nåt sätt!
Med vänliga hälsningar Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

asti

  • Gäst
Låter lite som Tim Hardings klassiska låt If I were a carpenter, och den är betydligt bättre än detta :rolleyes:
Tim Harding ja, som AMS anlitade som konsult i projektet "Om jag vore arbetslös" hösten -68.
Han har faktiskt också en liten biroll i "Arga snickaren" om ni är uppmärksamma!
Darins bror Bobby Darin är en liknande figur, om än i annorlunda tappning.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nu jag måste fundera lite asti, "den arge snickaren" är det en video/film? - och du har den - eller minns du bara den? "uppmärksamma" - När hur och vardå? Eller skojar du bara? Man kan aldrig veta vad gäller herrr asti. Kanske för att jag är för seriös ang den är perioden i pophistorien att jag saknar humor
Bobby Darin, den ende Bobbys från 60-talet som är värd respekt. Nutidens Darin är en flugskit i jämförelse.


asti

  • Gäst
Nu jag måste fundera lite asti, "den arge snickaren" är det en video/film? - och du har den - eller minns du bara den? "uppmärksamma" - När hur och vardå? Eller skojar du bara? Man kan aldrig veta vad gäller herrr asti. Kanske för att jag är för seriös ang den är perioden i pophistorien att jag saknar humor
Bobby Darin, den ende Bobbys från 60-talet som är värd respekt. Nutidens Darin är en flugskit i jämförelse.
"Arga snickaren" är ett aktuellt TV-program om jag inte är helt ute och cyklar!
Nä, jag bara tramsar på så här på fredagkvällen!  :)
Gillade också Bobby Darin, t.ex "The Lady came from Baltimore". Har för mig att han också gjorde en version av "If I were a carpenter"....?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lugnt att tramsa Asti. Jag känner att jag är på g att tramsa så Tokai m fl får spel på allvar :P

(Nej, men om vi tittar på vad vi diskuterar om så är det ju inte särskilt allvarliga saker. Trots allt. ALLA vet att 60-talet (musiken) har ett utrymme i hjärtat på alla människor som fötts eller levde då. (Och som sysslar med musik.) T o m Jonnerstone själv ärver en del material därifrån.... Vare sig han erkänner det eller inte...

Men det utesluter ju inte att det gjorts bra musik efter det. Vi som pysslar här gör ju bra musik hela tiden, grundat på olika erfarenheter (Jag får erkänna att jag gillar mycket från 60-talet också)...

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Så 8 sidors offtopic senare läser jag en tre fyra saker som hade med ursprungsfunderingen att göra.  :D
Jag ger upp.....

[off-topic](en fundering som väcktes var dock att om det startas trådar om saker som engagerar folk så blir det plötsligt mer liv i luckan här på KR angående den andra diskussionen om att det står stilla och sådär. )[/off-topic]


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
 :lol:
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Så 8 sidors offtopic senare läser jag en tre fyra saker som hade med ursprungsfunderingen att göra.  :D
Jag ger upp.....

[off-topic](en fundering som väcktes var dock att om det startas trådar om saker som engagerar folk så blir det plötsligt mer liv i luckan här på KR angående den andra diskussionen om att det står stilla och sådär. )[/off-topic]

Jag ger lättare upp nu än förr!