Wernborg1. Hur känner du inför såna texter du skrivit så här snabbt? Om dom blir bra gillar jag dom - om dom blir mest skräp slutar jag skriva. Den här gillar jag.
2. Eller det kanske du alltid gör. Skriver snabbt alltså. Det är väl lite olika - ibland vill orden inte riktigt komma fram och då får jag vänta ett tag. Ibland kan det ta några timmar.
3. Är det som när man gjort nåt hafsverk med musik för att komma ihåg en idé? Gör du samma med texter, alltså skriver för att komma ihåg en känsla eller något annat du vill förmedla. Nej jag skriver nästan aldrig ner några skisser eller idéer för att plocka fram senare - det gör jag däremot med musik på min lilla sony kasettbandare
4. När jag ser på mina egna texter, som för övrigt måste värkas fram under stor vånda och i slutändan oftast blir på sin höjd bara lite patetiska, så får dom ändå något slags liv och klarar sig. Musik som hafsats fram tycker jag däremot bara blir sämre och sämre med tiden.Texter som tar för lång tid på sig har inget riktig känsla eller grund att växa från och självdör - däremot så kan slutputsen, att hitta rätt valörer, vändningar kan ta lite tid. Texter som tar för lång tid lägger jag oftast ner.
5. Det kanske är min oförmåga att både skriva texter och analysera desamma som gör att jag känner så här. Ingen aning. Vad tycker du? Oj. Det blev några frågor. Well. jaja. Om du har lust.....Ja, jag vet inte om jag lyckades svara någorlunda förståeligt.
Tyvärr är det både för text och musik en process som jag inte råder över - antingen kommer det till mej eller så gör det inte. Man får vara glad så länge någonting kommer ...