Omvandla audio till MIDI... hmmm...
Mappa upp ljuden i någon sampler eller likande och sedan spela in MIDi...
Göra en midi-dump till Cubase....
Göra om kompet från grunden i datorn... hmmm...
Det var många bra förslag, men ingen av er beskriver närmare hur detta ska gå till tyvärr. Att göra om kompet från grunden känns inte motiverat!
Göra en MIDI dump låter som rätt grej. Att omvandla ljud till MIDI information är kanske inte helt tokigt heller men det låter som om det skulle vara väldigt komplicerat (ni får förklara närmare vad det innebär).
Det som jag var mest ute efter är nog det som Clemens beskriver som MIDI dumpning. Hur går detta till Clemens? Är det något i stil med att skicka sysex information till datorn? I så fall bör det kanske funka eftersom jag har gjort sysex dumpningar tidigare med samma synth med information om inställningar osv. Så det kan vara en möjlighet. Men hur skiljer sig det du beskriver från en sysex dumpning? För så vitt jag vet så används en s.k. dumpning enbart för att dumpa inställningar till en extern enhet... jag kan ha fel... du kanske kan förklara kort hur det går till? Då vet jag vad jag ska leta efter, och då ska jag plöja lite manualer och försöka få klämm på det.
Annars återstår väl endast att, som någon annan har föreslagit här, att skapa kompet från grunden i datorn... hmm... eller kanske spela in det i syntens sequencer för att sedan på något sätt föra över det via MIDI... ja, får se hur jag löser det annars. Jag vill prova din metod först.